آمادگی مرکز نوآوری و شتابدهی ایرنا برای استقرار استارتاپ‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در دیدار سید محمد حسین سجادی نیری دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ظرفیت رسانه‌ای بسیار گسترده‌ای در کشور وجود دارد اما باید با فناوری‌های جدید آن را به پیش برد، افزود: ایرنا در تلاش است با حضور جدی‌تر در حوزه نوآوری، نگاه علمی و دانش‌بنیان به حوزه رسانه داشته باشد .

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی بسیار خوبی که در نسل جدید و جوان ما وجود دارد، می‌توان کارهای بزرگ انجام داد و در عرصه رسانه نیز با بهره‌گیری از دستاوردها و رویکردهای جدید می‌توانیم حرکت‌های نوینی داشته باشیم.

هاشمی بیان کرد: باید در حوزه نوآوری و فناوری، فعالیت و الگوسازی کرد، البته ظرفیت‌های کشور بیش از چیزی است که تجلی پیدا کرده است، بخصوص در حوزه علوم انسانی و فناوری‌های نرم، رشد توانایی‌ها و خلاقیت‌ها در رسانه قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های بین نسلی در جامعه اظهار داشت: نوجوانان و جوانان ما نسل آی تی هستند، در فضای اینترنت رشد کرده‌اند و در فضای مجازی زندگی می‌کنند، نه در مقایسه با نسل 30 سال قبل بلکه با نسل 10 سال قبل نیز بسیار متمایز هستند و خلاقیت، توانمندی، ریسک‌پذیری و نوآوری آنها بیشتر است.

مدیرعامل ایرنا، آرشیو 80 ساله تصاویر و اخبار، تعاملات ملی و بین‌المللی گسترده، توانمندی‌های علمی همکاران و آمادگی آنها برای خلق ایده را از جمله ظرفیت‌های این خبرگزاری عنوان کرد.

وی ضمن مغتنم خواندن دانش و تجربه موجود در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص نوآوری، گفت:‌ ما به نیروهای جوان با اعتماد به نفس و خلاق خود، متکی هستیم وامیدواریم یک نمونه موفق مورد نظر ستاد در حوزه علوم انسانی و فناوری‌های نرم را عرضه کنیم.

مدیرعامل ایرنا با تاکید بر ضرورت پیشگامی این رسانه مادر در حوزه نوآوری، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با سابقه بیش از 80 سال، رسالت خود می داند که به سایر رسانه‌ها کمک و حمایت کند و در حوزه فناوری‌های نوین نیز انتظار منطقی است که ایرنا بتواند پیشگام باشد و راهی را باز کند که هم خودش و هم دیگران از آن بهره‌مند شوند.

هاشمی تاکید کرد:‌ ایرنا در مسیر فعالیت حرفه ای خود، یک نگاه فرا جناحی و فرا گروهی دارد، اهداف نظام و گفتمان حاکم را در دولت تعقیب می‌کند، البته فراگیری آن به این معنی نیست که هیچ هویت سازمانی و حتی صنفی ندارد اما هویت ایرنا در فراگیری آن است.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد