اتفاق بزرگ در میراث فرهنگی کشور/طرح ۱۴۵هزار شغل اجرایی می شود

به گزارش فناوری فرهنگی،مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه ها پیش از ظهر روز سه شنبه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد.

در این برنامه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ما متعهد به نگهداشت میراث فرهنگی هستیم. گذشتگان همیشه زحمت کشیده اند و این میراث را به ما داده اند. ما متعهدانه باید میراث را نگه داریم. امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

وی گفت: باید درهای جدیدی گشوده شود. نیاز داریم از بخش دولتی عبور کرده و از بخش غیردولتی کمک بگیریم. بناهای تاریخی زیادی در کشور وجود دارد که به دلیل محدودیت بودجه به صورت ساکن بوده اند اما می توانند مرمت و احیا شوند.

مونسان ادامه داد: اخبار متعددی به ما ارسال می شود که آثار تاریخی در حال تخریب هستند، دلیل آن بی توجهی ما نیست، بلکه دلیل آن این است که ابزارهای ما محدود هستند، البته سعی کرده ایم به اخبار مردم واکنش نشان دهیم. میراث فرهنگی بزرگ ما کمتر معرفی شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: برای اینکه موزه ها پویا باشند باید مدیران موزه ها خلاق باشند. من این صحبت ها را زمانی که به سازمان میراث فرهنگی آمدم در هنگام بازدید از موزه ملی نیز زده ام. باید که موزه ها هر بار یک رویداد داشته و محل حضور پژوهشگران باشند. من بازدیدی از موزه خراسان داشته ام، متاسفانه دل آدم به حال این موزه می سوخت، چون فقط ۳-۲ نفر بازدیدکننده داشت. ما دولتی ها کاری از دستمان برنمی آید شما باید تلاش کنید بازدید از موزه ها در سبد هزینه های خانواده ها قرار گیرد.

وی گفت: جوانان باید ۵۰ درصد موزه های کشور را دیده باشند. وقتی خودمان از موزه ها دیدن نکنیم چه توقعی داریم که دیگران داشته های ما را بشناسند. ما به رغم محدودیت بودجه ای توانسته ایم از بخش غیردولتی کمک بگیریم. بلیت الکترونیکی نیز در موزه ها راه افتاده است. باید موزه های غیردولتی تعاملشان را با ما بیشتر کنند. خلاقیت در آنها بیشتر است.

وی گفت: جایگاه سازمان میراث فرهنگی ارتقا پیدا می کند. ما جای خود را در دولت از طریق نقش آفرینی در مسائل روز باز می کنیم.

مونسان تصریح کرد: طرح اشتغال فراگیر ۱۴۵ هزار شغل در سه بخش سازمان میراث فرهنگی اجرا خواهد شد. اگر این پروژه بسته شود، اتفاق بزرگی در میراث فرهنگی کشور آن هم در سال ۹۷ رقم می خورد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد