ارائه مالکیت معنوی به 10 ایده برتر استارتاپ ویکند گردشگری

به گزارش فنافر، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، نکته قابل‌توجه در برگزاری استارتاپ ویکند گردشگری تهران را، ثبت و ارائه مالکیت معنوی به 10 ایده برتر این رویداد عنوان کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی گفت: نخستیــن استــارت‌آپ ویکند (Startup Weekend) گردشگری ایران با موضوع هتلداری و گردشگری از عصر روز چهارشنبه 20 خرداد تا پایان جمعه 22 خرداد و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری در کاخ موزه نیاوران اجرا شد.
وی توضیح داد: تاکنون در ایران 50 استارت‌آپ ویکند با حمایت معاونت علمی برگزارشده، اما این نخستین‌بار است که استارت‌آپ ویکند با موضوع گردشگری برگزار می‌شود.
نیری درباره برگزارکنندگان این استارتاپ گفت: استارت‌آپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیا است که در سه روز متوالی انتهای هفته برگزار می‌شود. این برنامه را گروهی از فعالان گردشگری الکترونیک اجرا کردند.
وی توضیح داد: در این برنامه شرکت‌کنندگان از برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند. در این برنامه، 105 شرکت‌کننده با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار، درباره موضوعات گردشگری، هتلداری و مسائل فرهنگی وابسته، ایده‌های خود را در این استارت آپ مطرح کردند.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، در تعداد این ایده‌ها هیچ محدودیتی وجود نداشت اما از میان ایده‌های مطرح‌شده 10 ایده برتر از سوی هیات داوران انتخاب شد که شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های 10 نفره تلاش کردند این ایده‌ها را به کسب‌وکار یا محصول واقعی تبدیل کنند.
وی با تاکید بر این‌که در کنار شرکت‌کنندگان و این گروه‌ها مربیانی نیز با مهارت‌های مختلف کسب و کار، کارآفرینی، IT و فنی، گردشگری، گرافیک وغیره حضور داشتند و گروه‌ها را راهنمایی کردند، افزود: هر یک از گروه‌ها یک بیزینس پلان در اختیار داشت که متناسب با پیشبرد ایده یا محصول خود، اجزای آن را پر کرده و به اتمام رسانید.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد