ارتباط کتاب و گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از تریهاگر، بسیاری از افراد، سفر کردن را به قصد بازار و خرید می‌روند، اما این ایده مطرح است که کتابخانه هم می‌تواند مقصدی برای گردشگران و جذب توریسم باشد و بسیاری از تورهای جهانی می‌‎توانند بر مبنای معرفی و بازدید از کتابخانه‌های جهان انجام شوند.

در جهان کتابخانه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند مقصد گردشگران باشند، زیرا علم و هنر در این کتابخانه‌ها ترکیب شده است.

تیم محققان این تلاش را برای بازدید از چندین کتابخانه برجسته دنیا از جمله کتابخانه زوریخ، کتابخانه بریتانیا و کاخ لمبت، کتابخانه بادلین در آکسفورد و کتابخانه‌های مورگان، فولگر، هافتون، سمیتسونیان، کتابخانه عمومی بوستون، کتابخانه مرکزی لس‌آنجلس و کتابخانه کنگره در آمریکا آغاز کرده است.

نتایج نشان می‌دهد که کتابخانه‌ها معمولا رایگان هستند. بسیاری از کتابخانه‌ها در آمریکای شمالی، مکان‌های بازی برای کودکان هم دارند.

پژوهشگران عنوان کردند: مقصد یک سفر می‌تواند بازدید از کتابخانه‌‎های دنیا باشد. بسیاری از کتابخانه‌ها علاوه بر دیدنی بودن، عجیب هم هستند، زیرا نوع امانت گرفتن کتاب از این کتابخانه‌ها مشابه کتابخانه‌های عادی نیست.

این موضوع نه تنها در پیشرفت تحصیلی کودکان موثر است، بلکه اهمیت کتاب در زندگی را هم پررنگ می‌کند.

 

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد