اسباب‌بازی کالای لوکس و لاکچری و فانتزی نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، غلامرضا دیزجی، رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی درباره جایگاه اسباب‌بازی در میان خانواده‌ها اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل ما جایگاه اسباب‌بازی در خانواده و نگاه عموم مردم و مسئولین به اسباب‌بازی است. شما تصور کنید، اسباب‌بازی به‌عنوان محصول لوکس، لاکچری و فانتزی میان مردم جا افتاده است.

او ادامه داد: تا زمانی‌که اسباب‌بازی به عنوان کالای مصرفی لوکس شناخته شود در مرحله نیاز نهایی قرار می‌گیرد و خیلی نمی‌توان انتظار داشت در این زمینه رشد کنیم، همچنین با توجه به وضعیت کشور شاید سرمایه‌گذاری در آن و صرف هزینه خرید در آن زیاد منطقی نباشد. این نوع نگاه در جامعه را باید تغییر داد و اسباب‌بازی به عنوان نیاز اساسی شناخته شود، همانند شیر خشک، دارو و مواد اولیه که کودک به آن نیاز دارد، به اسباب‌بازی هم برای تکامل رشد جسمی‌اش نیاز دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی تصریح کرد: متأسفانه و بدون تعارف نگاه‌ها در سال‌های گذشته این‌طور نبوده است. حالا اطلاع‌رسانی کم بوده، انجمنی شکل نگرفته، رویدادها و مواجه‌شدن مردم و مسئولین به درستی نبوده است، در هر صورت اگر این نگاه جدی ایجاد شود، همه‌چیز تغییر می‌کند.

دیزجی گفت درباره هویت‌ساز بودن اسباب‌بازی گفت: واقعیت این است، اسباب‌بازی ابزار و وسیله کاملاً هویت‌ساز است. حالا چه انتظاری از هویت داریم؟ فرهنگ ما چه هویتی را می‌طلبد؟ پیشینه ما، اعتقاد و مذهب و تاریخ ایران ما؛ اگر انتظار داریم محصولات مطابق با هویت‌های موردنظر ما باشد باید برای آن هزینه کنیم. رسانه، دولت، متخصصان این حوزه و… باید کمک کنند تا سیستم قانون‌گذاری از بحث کالای فرهنگی خصوصاً اسباب‌بازی و سرگرمی حمایت کنند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد