اسباب بازی باید با فرهنگ ایرانی همخوانی داشته باشد/اصفهان،شهر پیشتاز در زمینه کودکان است

به گزارش فناوری فرهنگی، تاملی در افتتاحیه نخستین نمایشگاه اسباب بازی و بازی های فکری اظهار داشت:سال گذشته درکنارچهارمین نمایشگاه ملی تخصصی اسباب بازی، نمایشگاه ترویجی نیز راه اندازی شد و کارکردهای اسباب بازی در رشد و ارتقای مهارتهای کودک ونوجوان  به نمایش درآمد.بعد از نمایشگاه چهارم اسباب بازی سعی شد در در استانها نیز همین نمایشگاه ترویجی را با هدف ارتقای مهارتهای آموزشی کودکان برگزار کنیم.هرچند قاعدتا مخاطبان اصلی این نمایشگاه کودکان و نوجوانان هستند ولی برای بزرگسالان هم بازی های خوبی طراحی شده که جنبه مهارتی و آمورشی برای آنها داشته باشد.

وی تصریح نمود:اسباب بازی اگر درست طراحی بشود بهترین وسیله برای رشد کودکان است.هرکودکی نیاز به مهارت و توانایی های مختلف دارد و امروز باید روی مهارت آموزی کودکان از طریق بازی کارکنیم. کودک زیر هفت سال زندگی اش بازی است و قاعدتا کودکانی که در این زمینه بیشتر کارکنند درسنین بالاتر مخاطرات کمتری دارند.

نماینده ستاد فناوری نرم وهویت ساز معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: برای برگزاری نخستین نمایشگاه اسباب بازی و بازی های فکری با همکاری شهرداری و شرکت سامان گستراصفهان ماه ها برنامه ریزی شد وسعی شد ظرفیت های تولید اسباب بازی ایرانی وکارکردهای اسباب بازی براساس رده بندی سنی را به نمایش دربیاوریم.

تاملی خاطرنشان کرد: اصفهان درکنار جشنواره فیلم کودک با چنین نمایشگاه هایی پیشتاز بخش کودک شده و امیدوارم به فرصت ده روزه و نمایشگاه ها محدود نشویم و ظهورو بروز توجه به کودکان را در ایجاد زمین های بازی،فضاهای بازی و تولیدات جدید ببینیم.

وی ادامه داد: جنبه هویت سازی در تولید اسباب بازی و این که از طریق بازی برای کودکان فرهنگسازی بشود بسیار اهمیت دارد.خوشبختانه با همکاری شرکت سامان گستر بهش ترویجی هم در این نمایشگاه طرح ریزی شد و ظرفیتهای تولید اسباب بازی براساس رده بندی سنی مورد توجه گرفت.

یادآور می شود نخستین نمایشگاه تخصصی، ترویجی اسباب بازی و بازی های فکری،از 28 مرداد تا 4 شهریور ماه در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود.

 

منبع: برنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد