استفاده دستگاههای اجرایی از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی و فناوری، شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با پروژه‌های پژوهش و فناوری در دستگاه‌های اجرایی همکاری می‌کند.

بر اساس تصویب‌ هیئت وزیران، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در برخی حوزه‌های پژوهشی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بهره ببرند.

در این راستا شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت رفع نیازهای فناورانه صنایع دولتی، با پروژه‌های پژوهش و فناوری در دستگاه‌های دولتی همکاری می‌کند.

در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش و فناوری (ساتع)، پژوهش‌های مختلفی ثبت شده است و شرکت‌‎های دانش بنیان می‌توانند برای انجام بهینه این پروژه ها همکاری کنند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده، اولویت‌های پژوهشی ثبت‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی را بررسی کنند.

همچنین این شرکت ها در صورت توانمندی در اجرای هر یک از پروژه‌ها، در صورت تمایل می‌توانند، پروپوزال پروژه را برای بررسی، اخذ مشاوره و حمایت به شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ارسال کنند.

برخی شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر عرضه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و نوآورانه از توانایی پژوهشی و تحقیقاتی قابل توجهی برخوردار هستند. دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این توانایی بهره‌مند شوند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد