«اقتصاد دیجیتال» نیاز به قانون دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، مجتبی رضاخواه کاندیدای انتخابات مجلس یازدهمدر نشست اقتصاددانان فهرست واحد نیروهای انقلاب که در خبرگزاری مهر برگزار شد، گفت: بنده به دلیل سال ها زندگی در آمریکا، اروپا و آمریکای جنوبی تجاربی از مواجهه دیگر کشورها با مشکلات را دیده ام و فکر می کنم می توان این تجارب را در کشور اجرا کرد.

وی افزود: ما در حال حاضر ۶ میلیون بیکار در کشور داریم که نباید به آنها به عنوان تهدید نگاه کرد. برای ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال و مجوز کسب و کارهای دانش بنیان باید کار کرد و نیاز است تا مجلس قوانینی را در حوزه تسهیل روندها در این موارد تصویب کند.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب گفت: باید تعداد شرکت های دانش بنیان را به فرموده رهبر انقلاب افزایش دهیم و محصولات آنها را به کمک اقتصاد دیجیتال به بازار عرضه کرد. متاسفانه در حوزه اقتصاد دیجیتال ما قانون مشخصی نداریم که احتیاج به این قانون داریم.

رضاخواه با بیان اینکه نباید در مواردی اینترنت قطع شود و به اقتصادهای دیجیتال محور آسیب زد، اظهار داشت: باید قوانینی تصویب کرد که دولت بی حد و حصر قدرت نداشته باشد تا به کسب و کارهای دیجیتال لطمه وارد کند.

وی افزود: ما در مقطع آبان اعتراضاتی داشتیم که قطع اینترنت به برخی کسب و کارها لطمه زد. در همان دوران دیدیم که شبکه ملی اطلاعات به کار خود ادامه می داد و از همین رو باید در مورد حمایت از این شبکه ملی اطلاعات قوانینی را تصویت و دولت را مجبور به تحقق این موضوع کنیم.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب بیان کرد: امروز استفاده از ارز دیجیتال در کشور ممنوع است و باید این موضوع حل شود. همانگونه که ممنوعیت ماهواره باعث عدم استفاده از آن نشد، ما باید از ارز دیجیتال استفاده کرده و قوانینی در این حوزه داشته باشیم. معتقدم که با استفاده از ارز دیجیتال می توان با تحریم ها مقابله کرد.

رضا خواه با بیان اینکه مناطق آزاد درگاهی برای واردات شده اند،افزود: ما تسهیلاتی در این زمینه داشته ایم تا در این مناطق تولید و صادرات انجام شود، ولی مواجه هستیم که موضوع برعکس شده و این مناطق درگاهی برای واردات شده‌اند.

وی با بیان اینکه حجم تجارت کشورهای همسایه ما حدود هزار و دویست میلیارد دلار است که سهم ما حدود دو درصد است، گفت: ما باید کاری کنیم که این سهم به چهار درصد افزایش یابد تا با این کار اشتغال ایجاد کنیم.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد