امضا تفاهم نامه مشترک ستاد توسعه فناورهای نرم و هویت ساز و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای

 به گزارش پایگاه فناوری فرهنگی، مراسم امضای تفاهم نامه بین بنیاد ملی بازی های رایانه ای  و ستاد توسعه فناوریهای  نرم و هویت ساز برگزار گردید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حاشیه این مراسم که با حضور مهندس سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری، مهندس کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد بازیهای یارانه ای و تنی چند از مدیران حوزه بازیهای رایانه ای برگزار شد، مهندس سجادی نیری دبیر ستاد نرم و هویت ساز ضمن ابراز خوش­بینی در خصوص امضا این تفاهم نامه افزود: ابزاری تحت عنوان شرکت های دانش بنیان در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد که سعی ما این است آن را در اختیار حوزه صنایع فرهنگی قرار دهیم که مصداقی از آن در صنعت بازی های رایانه ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز در تلاش هست ابزار لازم را در حوزه محتوایی و فناوری  در اختیار بگیرد اظهار کرد: در قالب این تفاهم به دنبال تعاملی سازنده و مثبت برای حرکتی سازنده هستیم.

وی افزود پتانسیل های فراوان در کشور و پیشتازی های کشور نسبت به منطقه، بدون  توجه ما از دست خواهد رفت که انشالله با کمک یکدیگر بتوانیم با ارزیابی  و حمایت از شرکتهای این حوزه، زیست بوم توسعه صنعت بازی را تکمیل کنیم.

با امضای این  تفاهم نامه طرفین متعهد شدند در موارد زیر با یکدیگر همکاری داشته باشند.

  • توسعه کمی و کیفی مراکز نوآوری و رشد بازی‌سازی در سطح مراکز استان‌های سراسر کشور
  • شناسایی و ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان حوزه بازی‌های رایانه‌ای و کمک در جهت تسهیل فرآیند احراز صلاحیت دانش‌بنیانی شرکت‌های متقاضی
  • تعیین چگونگی و میزان حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، دانش‌بنیان یا تعاونی‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای
  • تبادل و هم‌افزایی اطلاعات مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای
  • اعمال سیاست‌های تشویقی از شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و دانش‌بنیان به‌منظور صادرات بازی‌های رایانه‌ای فاخر ایرانی

شایان ذکر است این تفاهم نامه  که در تاریخ 15 شهریور ماه به امضا نمایندگان دو طرف رسید، به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

منبع: سایت اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد