ایجاد بستر حمایت از کسب و کارهای پی‌نمایی در مرکز نوآوری صنایع خلاقِ پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

به گزارش فناوری فرهنگی، اولین جشنوارۀ صنایع خلاق با حمایت ستاد توسعۀ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز از ۱۸ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان واقع در زاهدان برگزار شد.

5این رویداد، با هدف پیش‌برد فضای کسب و کار در استان، تلاش داشت تا ایده‌های خلاقانه را با ریسکی کمتر به نتیجه رساند. برنامه‌های این جشنواره عبارت بودند از: رویداد سه روزه نوگام صنایع خلاق، رونمایی از نرم‌افزارهای تخصصی، نمایشگاهی و طراحی، افتتاح شتاب‌دهندۀ آهوگ، افتتاح استودیوی جلوه‌های ویژه و دفتر طراحی، افتتاح استودیوی دوبله و استودیوی انیمیشن، برگزاری کارگاه-مسابقۀ نیمروز، افتتاح دپارتمان طراحی شهری و … .

در این جشنواره شرکت‌های صنایع خلاق در شش زمینۀ بازی‌سازی و پلتفرم‌های سرگرمی، صنایع دستی و هنرهای بومی و منطقه‌ای، طراحی و گرافیک، گردشگری و بوم‌گردی، انیمیشن و جلوه‌های ویژه و تولید محتوا به ارائۀ دستاوردهای بومی پرداختند که در مجموع بیش از ۲۵۰ نفر در حوزۀ تجاری‌سازی صنایع خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک با هم رقابت کردند.

یکی از برنامه‌های ستاد توسعۀ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز توسعۀ زیست‌بوم صنایع خلاق است. این برنامه شرکت‌هایی که در حوزۀ صنایع فرهنگی و استارت‌آپ‌های خدماتی فعال هستند را مورد حمایت قرار می‌دهد. این حمایت‌ها تحت عناوین مختلفی، از شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای گرفته تا تجاری‌سازی تحقیقات، تبلیغات در بازار و پرداخت تسهیلات برای به خدمت گرفتن نیروهای مورد نیاز خود، به شرکت‌های واجد شرایط ارائه می‌شوند. اشتغال‌زایی برای جوانان استان سیستان و بلوچستان و اهمیت دادن به رشد صنعت در این منطقه از اولویت‌های مرکز نوآوری صنایع خلاق در این پارک علم و فناوری است.

2

با پیگیری‌های خانۀ پی‌نمای ایران، مرکز نوآوری صنایع خلاق در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از این پس آمادگی پذیرش و ارائۀ خدمات به گروه‌های خلاق و ایده‌پرداز پی‌نمایی را نیز دارد. فعالان و علاقه‌مندان به کمیک در این استان می‌توانند با مراجعه به این پارک از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

خانۀ پی‌نما در تلاش است تا با جلب همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در استان‌های سیستان و بلوچستان و با تمرکز بر رشته‌های هنر، زبان و ادبیات فارسی و ادبیات نمایشی، برنامه‌هایی از قیبل کارگاه‌های آموزشی و مسابقات کمیک و کمیک‌استریپ و حتی رویداد‌هایی از جنس دیزاتن را نیز در این منطقه برگزار نماید.

3

وب‌سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

 

منبع:خانۀ پی‌نمای ایران http://sbstp.ir

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد