ایران باید قطب انیمیشن دنیا شود

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی با بیان اینکه نمایندگان همدان در مجلس برای مسائل فرهنگی اهمیت بسیاری قائل هستند، اظهار کرد: تنها رسانه‌ها هستند که می‌توانند در مقابل هجمه دشمن اثربخش باشند.

وی با بیان اینکه وارد کردن حتی یک انیمیشن خارجی نه تنها به فرهنگ بلکه اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، افزود: در چنین شرایطی استعدادهای ارزشمند هنرمندان نادیده گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از استعداد استان‌ها در زمینه تولید انیمیشن رونمایی شود تا جوان‌های مستعد وارد میدان شوند همچنین برگزاری جشنواره پویانمایی در استان‌ها زمینه‌ای را برای بروز استعدادها و شناساندن بنیه تاریخی، مذهبی و دینی استان‌ها فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه نویسندگان و هنرمندان در تولید انیمیشن باید ظرفیت‌ها را مد نظر خود قرار دهند، گفت: کودکان مخاطب اصلی آثار پویانمایی هستند و با تولید انیمیشن می‌توانیم سبک زندگی صحیح را به آنها آموزش دهیم.

آزادیخواه با بیان اینکه توجه به مولفه‌ها در تولید انیمیشن موجب می‌شود تا برای اصلاح معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه هزینه کمتری داشته باشیم، عنوان کرد: متأسفانه شبکه‌های خارجی برای تخریب هویت و فرهنگ ما راه‌اندازی شدند.

وی با اشاره به اینکه در جهان تنها سه کشور فارسی‌زبان وجود دارد اما در مقابل 300 شبکه فارسی‌زبان برای تخریب دست به کار شده‌اند، تصریح کرد: رسانه ملی به تنهایی در برابر جبهه دشمن ایستادگی کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خواسته مقام معظم رهبری این است که ایران قطب انیمیشن دنیا شود، ادامه داد: باید این مطالبه عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه از قرن‌های طولانی ایرانیان پویانمایی را بلد بودند، افزود: انقلاب اسلامی از این توانمندی رونمایی کرد.

آزادیخواه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توانیم در راستای حمایت از کالای ایرانی انجام دهیم ساخت انیمیشن داخلی برای کودکان است.

 

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد