ایران مقصد گردشگری منحصربفرد برای گردشگران چینی

به گزارش فناوری فرهنگی، بهزاد عبداله‌پور در روزنامه چاینا دیلی چین نوشت: «روابط دوستانه ایران و چین به ایجاد جاده ابریشم در دوران عصر باستان برمی‌گردد. ویژگی‌های همسان بین دو ملت ایران و چین همچون، وجود تمدن های غنی، علاقه وافر به بزرگداشت آثار باستانی و کنجکاوی وصف ناپذیر برای کشف مکان‌های ناشناخته، می‌تواند هر دو ملت را به سفر ترغیب کند تا تجربه ای ناب را از درک این تشابهات به دست آورند.

ایران بسیار راغب است تا همکاری خود را با چین تعمیق دهد؛ بنابراین به برگزاری نمایشگاه‌ها در چین اقدام می‌ورزد تا هنر، فرهنگ و ادبیات ایرانی را ترویج کند.

چین نیز از طریق موسسه کنفوسیوس ـ که در دانشگاه تهران مستقر است ـ مسوولیت هماهنگی و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را بین دو کشور ایران و چین بر عهده دارد. علاوه بر این، طی بازدیدی که شی جین پینگ در سال ۲۰۱۶ از تهران داشت، هر دو طرف توافق‌نامه‌های زیادی در بسیاری از حوزه‌ها همچون، تبادل فرهنگی و گردشگری امضا کردند.

ایران با چهار فصل، چهار هزار سال تمدن و آثار تاریخی و فرهنگی بیشمار می‌تواند مقصدی منحصر به فرد برای گردشگران چینی باشد.

استانهای شمالی ایران همچون گیلان و مازندران، با جنگل‌های زیبا، هوایی مطبوع، غذاهای محلی خوشمزه و صنایع دستی زیبا به عنوان بهشت ایران محسوب می‌شود. علاوه بر این، وجود مسیرهای کوهستانی، رودخانه‌های مخصوص ماهیگیری، این استان‌ها را به یکی از محبوب ترین مقاصد برای دوست داران طبیعت تبدیل کرده است.

استانهای شمال غربی ایران همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، که قدیمی‌ترین خطه های ایران هستند، دارای تاریخ غنی، معماری برجسته، شیرینی های محلی خوشمزه ـ که در ایران منحصر به فرد است ـ همچنین طبیعت زیبا و دست نخورده هستند و این استان‌ها را به یکی از محبوب ترین مقاصد برای ساکنان شهرها و مسافران بدل کرده است که در طول تعطیلات به این مکانها سفر می‌کنند.

استان های غربی همچون همدان و کردستان، با آب و هوای ملایم، جنگل ها و آبشارهای زیبا، غارهای اسرار آمیز، می تواند مقصد خوبی برای آنهایی باشد که دارای روحیه ی ماجراجویی هستند.

اصفهان و شیراز مهد تمدن پارسی هستند که دارای باغ های تاریخی، پل های با شکوه و آثار تاریخی زیبا هستند که گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا همچون چین به این استانها می کشاند.

تهران، پایتخت ایران، با باغ ها و موزه های تاریخی متنوع و زیبا، این فرصت را به گردشگران می دهد تا تجربه ای زیبا از امپراطوری پارسی را درک کنند. علاوه براین، کوه توچال تجربه ای به یاد ماندنی برای کوهنوردان به ارمغان می آورد. در بالای این کوه یک پیست اسکی کوچک نیز وجود دارد.

و نهایتاً، جزایر جنوبی ایران همچون هندورابی ” جزیره دست نخورده و بکر”، هرمز ” جزیره رنگین کمان” ، قشم ” جزیره عجایب هفتگانه” و کیش ” مروارید خاورمیانه” جزایری دنج و آرامش بخش با سواحلی زیبا هستند. این جزایر می توانند انتخابی مناسب برای آنهایی باشد که می خواهند از هیاهوی زندگی شهری دور باشند.

مسافرت در ایران برای چینی ها امن، ارزان و جذاب است. همانطور که مسعود سلطانی‌فر، رییس سابق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اشاره کرد:

” ایران کشوری امن در منطقه ای نسبتا نا امن است و دارای مکان های فرهنگی و طبیعی زیادی است که ارزش دیدن دارد”.

ایران دارای ظرفیت زیادی برای گردشگری است. با این وجود طبق آمار منتشرشده در سال ۲۰۱۷ ، ۱۲۰۰۰۰ ایرانی از چین دیدن کردند، این در حالی است که فقط ۹۵۰۰۰ چینی از ایران دیدن کرد. برای جذب گردشگران زیاد، هر دو کشور خواهان تعمیق همکاری های لازم در زمینه گردشگری هستند. در این راستا، طرح یک کمربند یک جاده چین می‌تواند فرصت خوبی را برای دو کشور فراهم کند تا صنعت گردشگری را بهبود دهند. جاده ابریشم جدید می تواند یک مسیر گردشگری باشد که ملت های ایران و چین را به همدیگر پیوند دهد.

گردشگران چینی می توانند با مردم مهمان نواز ایران اوقات خوشی را داشته باشند و از سوغاتی های بی نظیر ایرانی همچون تابلو فرش، زعفران، گلاب ، شیرینی های مخصوص و صنایع دستی منحصربفرد بهره مند شوند.»

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد