ایمیل ایرانی امنیت داده‌ها را تضمین می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، سلمان افشار کرمانی رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان فناوران برتر اندیش فرسب گفت: «نرم افزار ایمیل چاپار» محصول دانش بنیانی است که تولید می‌کنیم. اگر فرد یا نهادی تصمیم به راه اندازی سرویس ایمیل داشته باشد این محصول مجموعه‌ای از المان‌های نرم افزاری را در اختیار قرار می‌دهد. مسیر توسعه فناوری‌های نوین بر پایه مهندسی کامپیوتر و رشته های مرتبط در راستای بومی‌سازی پست الکترونیک و خدمات ارتباط محور با این محصول هموار می‌شود.

وی ادامه داد: فناوری‌های به کار رفته در این محصول دانش بنیان آن را از سایر محصولات این حوزه متمایز می‌کند. پیش از تولید «چاپار» 95 درصد بازار این حوزه در اختیار 4 محصول خارجی قرار داشت. اما اکنون با گذشت 4 سال از ورود آن به بازار موفق شدیم 30 درصد بازار را از محصولات خارجی گرفته و جایگزین آنها شویم.

افشار کرمانی به مزیت‌هاینرم افزار ایمیل چاپار مانند یکپارچگی با پیام رسان اشاره و  بیان کرد: نسخه جدید نرم افزار ایمیل چاپار مبتنی بر رایانش ابری است. شاخصه دیگر آن امنیت بالا است. به دلیل اینکه داده‌های رسمی با ایمیل جا به جا می‌شود، موضوع امنیت را در بخش تحقیق و توسعه به صورت پررنگ در نظر گرفتیم تا از این نظر اطمینان خاطر به مشتریان داده شود.

وی در ادامه افزود: محصولات این حوزه برای دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی کاربردی است. دانشگاه ها حدود 3 تا 5 میلیارد تومان در سال خرید در این حوزه انجام می‌دهند. در حال حاضر نزدیک به 30 دانشگاه و 30 نهاد دولتی در حال استفاده از این محصول هستند. همچنین 10 مجموعه خصوصی نیز این محصول را خریداری کرده‌اند.

افشار کرمانی چاپار را به عنوان تنها سرویس عمومی کشور در حوزه ایمیل معرفی کرد که در بستر آن سرویس رایگان ایمیل هم ارائه می‌شود و در حال حاضر 3 میلیون کاربر از این خدمات رایگان استفاده می‌کنند.

وی به مهمترین قابلیت‌های این نرم افزار  را برشمرد و گفت: انواع فرم‌های ثبت نام با ساختارهای قابل سفارشی سازی، فرم‌های بازگردانی کلمه عبور با متدهای استاندرد و امن، ورود دو مرحله‌ای با توکن یا پیامک، امکان ایجاد صفحات مختلف دسترسی با دامنه‌های سرویس دهنده با آدرس و ظاهر گرافیکی مختلف در یک سرور، امکان ایجاد ساختار ماژولار و گسترده سازی سرورها حسب وظایف مختلف و امکان ارسال ایمیل گروهی با رعایت ساختار یک نسخه از اطلاعات در کل سرویس دهنده برخی از این قابلیت‌ها است.

منبع:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد