بایگانی معرفی کتاب

3-27-2015-1-21-54-AM
نویسنده: نیکولاس کار

مترجم: امیر سپهرام

مدتی پیش گفتگویی با عده ای از دوستان پیش آمد، روی یکی از همین انجمن های مجازی، در باب این که چرا دیگر کسی چندان حوصله خواندن متن های بلند را ندارد؛ بخصوص وقتی روی کامپیوتر خوانده می‌شود… کتاب حاضر، نتیجه تحقیقی گسترده در باب تاثیر فناوری اطلاعات، به ویژه اینترنت، و دیگر فناوری های وابسته بر ساختار و شیوه تفکر بشر و در نتیجه شیوه مطالعه، نگارش و تعاملش با دیگران. نویسنده در بخش های مختلف به فیزیولوژی مغز، کارکرد حافظه، تاریخچه فناوری‌های فکری، نقش موتورهای جستجوی وبی و به خصوص شرکت گوگل و دیگر موارد مرتبط می پردازد تا بتواند دلیل و نحوه تاثیر این فناوری را بر تفکر بشر نشان دهد تا در نهایت ریشه این بی حوصلگی در مطالعه را بیابد و نشان دهد که چرا عموم مردم قرن بیست و یکم، سطحی تر از گذشته مطالعه می‌کنند و با این که حجم بیشتری از اطلاعات در دسترس شان است، کم عمق تر شده اند.

===============================================================

دست های طلایی

کتاب «دستهای طلایی»

کتاب «دست های طلایی» بهانه ای است برای تأمل در تجربیات دو کارآفرین ماهر و دو معلم زیرک؛ البته نه معلمانی دانشگاهی، بلکه از نوع خیابانی و بازاری. مطالعه این کتاب برای افرادی توصیه می شود که؛ مایلند بدانند چطور باید از شرایط بد، شرایطی خوب ساخت و البته، تنبل ­ها قطعا با مطالعه ی آن، وقت خود را تلف خواهند کرد. نوشته حاضر راجع به کسب و کار نیست. درباره موارد لازم برای تبدیل شدن به کارآفرین موفق است.

===============================================================

کتاب تکنو ولی

تکنوپولی : تسلیم فرهنگ به تکنولوژی

نویسنده: نیل پستمن

مترجم:صادق طباطبایی

تکنوپولی که از ترکیب دو واژه «تکنولوژی» و «مونوپولی» ساخته شده است بیان کننده سلطه بلامنازع و حکومت تمام عیار «تکنولوژی بدون اخلاق» بر فرهنگ جوامع بشری است.
نویسنده در 10 فصل از این کتاب، شگردها و سازوکارها و رهیافتهای این فرهنگ زدایی و دین ستیزی
 را برشمرده و کوشیده است از زوایای گوناگون، جوانب تکنوپولی و انقیاد جامعه امریکا را – که وی آن را اولین قربانی تکنوپولی در جهان می شمارد – در برابر خدایی به نام تکنولوژی نشان دهد. تکنولوژی که قرار بود در خدمت انسان و برای سامان بخشیدن و تضمین زندگی بهتر و حل مشکلات معیشتی و اجتماعی و بهزیستی جامعه قرار گیرد، اینک دیو مخوف و بلایی مهلک شده است که کل بشریت و فرهنگ و تمدن انسانی را تهدید می کند. نویسنده در فصل یازدهم کتاب، راه حلهایی را به جوامعی که هنوز اسیر این دیو مستبد تاریخ کش نشده اند عرضه می دارد.از آنجا که نویسنده به مناسبتی از ماجرای کتاب آیات شیطانی به گونه ای انتقادی یاد کرده است، لذا مترجم محترم در قالب فصلی جداگانه، این ماجرا را در چارچوب نظام تکنوپولی و شبیخون فرهنگی مورد بررسی و تحلیل قرار داده که به عنوان ضمیمه در انتهای این کتاب اضافه شده است.

===============================================================

رسانه های اجتماعی

نام کتاب: رسانه‌های اجتماعی

نویسنده: جواد افتاده

خلاصه: رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزارهای ارتباطی بین‌فردی، از تأثیرگذارترین عوامل تحولات و تغییرات عصر حاضر محسوب می‌شوند که برپایه اینترنت و تکنولوژی‌های متحرک وب پایه‌ای برای تبدیل ارتباط دیالوگی دوسویه شکل گرفته‌اند و دارای ویژگی‌ها و ساختارهایی حرفه‌ای هستند. این رسانه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا در فضای مجازی به تبادل اطلاعات و تولید محتوا بپردازند.

این کتاب در زمینه ویژگی‌ها و الگوهای رسانه‌های اجتماعی است که در سال ۱۳۹۲، در قالب پایان‌نامه و به راهنمایی دکتر هادی خانیکی در دانشگاه علامه طباطبایی انجام گرفته است.

این پایان‌نامه در شمار نخستین کارهای دانشجویی در این زمینه است که  ناظر به حضور فعال محقق در رسانه‌های اجتماعی است.

فصل اول با عنوان مفاهیم رسانه‌های اجتماعی، درباره چیستی، انواع و ویژگی‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی بحث می‌کند و تفاوت آن را با رسانه‌های جمعی توضیح می‌دهد.

فصل دوم با عنوان رسانه‌های اجتماعی در کسب و کار به تلاقی رسانه‌های اجتماعی و کسب و کارها می‌پردازد و با ذکر مفاهیم این بحش، به ایجاد کمپین، بازاریابی و استراتژی در این رسانه‌ها می‌پردازد.

فصل سوم با پرداختن به رسانه‌های اجتماعی و کسب و کار، ضمن متمایز ساختن مدل کسب و کار رسانه‌های اجتماعی از سایر کسب و کارها، موضوعاتی چون کسب وکار اجتماعی، بازگشت سرمایه‌گذای، و مدل‌های درآمدی و استراتژی در رسانه‌های اجتماعی را مطرح می‌کند.

فصل چهارم بررسی اهمیت شبکه‌های اجتماعی را مدنظر قرارداده و پیدایش، چیستی و ظهور شبکه‌های اجتماعی آفلاین و آنلاین را مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل پنجم، مفاهیم نظری رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند و نظریه‌هایی از جمله جامعه شبکه‌ای، حوزه عمومی، شش درجه جدایی و جهان‌های کوچک را به‌عنوان نظریه‌های آکادمیک، نظریه‌های غنای رسانه‌ای، همزمانی رسانه‌ها و سرشت رسانه‌ها به‌عنوان نظریه‌های رسانه‌های جدید و نظریه‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان نظریه‌‌های اجتماعی نیز مرور می‌کند.

===============================================================

کتاب قصه های خوب

نام کتاب: قصه‌های خوب برای بچه های خوب

نویسنده: مهدی آذریزدی

خلاصه کتاب: کارهای مهدی آذریزدی یک فرق اساسی با بقیه داشت. این که آذریزدی هیچ چیزی از خودش ننوشت. مهدی آذریزدی هرچه نوشت، بازنویسی ادبیات کهن ما بود. مجموعه‌ای که او با عنوان «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» آماده کرد، بازنویسی قصه‌هایی بود که هم پدر و مادرها هم قبلا شنیده بودند.

=============================================

کتاب

نام کتاب: دوفضایی شدن بازی‌های رایانه‌ای

نویسنده: دکتر سعید رضا عاملی

خلاصه کتاب: نگاهی اجمالی به شرکت‌های طراحی بازی‌های رایانه‌ای در جهان نشان می‌هد که این شرکت‌ها متعلق به نظام سلطه هستند و لذا امپراتوری‌های عرصه بازی‌های رایانه‌ای نیز متعلق به جهان غربی است. بر این مبنا، تولید این بازی‌ها در چارچوب تفکرات و اندیشه‌هایی صورت می‌گیرد که متفاوت از نظام معرفتی و ارزشی اسلامی است و درنتیجه ضرورت اتخاذ راهبردهایی برای این بازی‌ها به میان می‌آید که منطبق با مبانی فکری اسلانی و بومی باشد.

===============================================================

کتاب بازی رایانه ای

نام کتاب:مدیریت رایانه و بازیهای رایانهای در خانواده

نویسنده: مریم احمدی

این کتاب در دو بخش مجزا به زبانی ساده و عملیاتی به موضوع رایانه و بازی‎های رایانه‎‌ای می‌پردازد و در هر بخش آسیب‌ها و فرصت‌های استفاده از این رسانه‎ها بررسی شده است. در فصل نخست کتاب به اهمیت رایانه در زندگی امروز خانواده‎ها و سن مناسب استفاده از رایانه پرداخته شده است . در فصل دوم به طور کلی فعالیت­‌های مثبت مرتبط با استفاده از رایانه معرفی شده است. در فصل سوم نویسنده به آسیب‎های رایانه‌ای چون اعتیاد به آن پرداخته است. فصل چهارم تا ششم این کتاب نیز به بررسی چگونگی مدیریت بازی‎های رایانه‌ای در خانواده اختصاص دارد. نویسنده در فصل «آشنایی با ماهیت بازی» درباره چیستی بازی و تجربیات حین بازی سخن می‌گوید و در بخش‎های بعدی درباره چگونگی انتخاب بازی مناسب برای فرزندان و نظام رده‌بندی سنی بازی رایانه‌ای در ایران نکاتی را ارائه می‌کند.در سه فصل آخر کتاب هم به ارائه راه‌کارهایی عملی برای کاهش آثار منفی بازی‌ها و قانون‌مند کردن بازی در خانه پرداخته شده است.

===============================================================

کتاب دغدغه های فرهنگی

نام کتاب:دغدغه‌های فرهنگی

خلاصه کتاب:کتاب دغدغه‌های فرهنگی، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی از سوی موسسه فرهنگی جهادی منتشر شده است. این کتاب شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 است که با استفاده از دیگر بیانات ایشان تکمیل شده است.بیاناتی که به عنوان شرح در میان متن آمده، مخاطبان فرهنگی داشته است، به جز برخی مسائل عمومی، مانند «دنیا»،

===============================================================

مجموعه کتاب‌های ۱۲ جلدی سواد رسانه‌ای با هدف فهم و درک دنیای جدید رسانه‌ها و با رویکردی کاربردی، کارگاهی، ساده و آموزشی تحت نظارت دکترحمیدرضا آیت‌اللهی و به سرپرستی اسماعیل رمضانی تولید و توسط انتشارت فهم به بازار عرضه شده است.مجموعه کتاب‌های 12 جلدی سواد رسانه‌ایشامل یک کتاب عمومی و 11 کتاب اختصاصی برای رسانه‌ها و ابزارهای رسانه‌ای گوناگون است. تبلیغات، بازی‌های رایانه‌ای، رادیو، شبکه‌های اجتماعی، موبایل، خبرگزاری‌ها، مطبوعات، سینما، تلویزیون، عکس و اینترنت 11 عنوان کتاب‌های اختصاصی این مجموعه هستند.

===============================================================

کتاب

نام کتاب‌: نقد و گفت‌وگو با فیلمسازان‌ سینمای‌ ایران
نویسنده:مونا کریمی‌
خلاصه کتاب: در این‌ کتاب‌ با 19 فیلمساز موفق‌ سینمای‌ ایران‌ و آخرین‌ فیلمشان‌ در زمان‌ اکران‌ گفت‌وگو صورت‌ گرفته‌ و به‌ نقد و بررسی‌ فیلم‌ها پرداخته‌ شده‌ است. این‌ فیلمسازان‌ و فیلم‌هایشان‌ عبارتند از رضا میرکریمی(یه‌ حبه‌ قند)، بهروز افخمی(آذر پرویز شهدخت‌ و دیگران)، همایون‌ اسعدیان(بوسیدن‌ روی‌ ماه)، ابوالحسن‌ داوودی‌ (رخ‌ دیوانه)، علیرضا رییسیان‌ (دوران‌ عاشقی)، فرزاد موتمن‌ (خداحافظی‌ طولانی)، فریال‌ بهزاد ، منیژه‌ حکمت، نرگس‌ آبیار، مهشید، تینا پاکروان‌ (خانوم)، بهروز شعیبی‌ (دهلیز)، ناصر ضمیری‌ (با دیگران)، سامان‌ سالور(تمشک)، محمد احمدی‌ (شاعر زباله‌ها). و…
===============================================================
کتاب
نام کتاب‌: قوانین و فنون تفکر استراتژیک
نویسنده:مجتبی لشکر بلوکی
بسیاری از مدیران، در هر مجلس و محفلی، بر لزوم نوآوری و خلاقیت در کارها و کارمندانشان تاکید می‌کنند؛ بعضا آهی از سر حسرت می‌کشند و با ذکر این نکته که «کارمندان باید خلاق باشند» یا «به نوآوری نیاز داریم»، تلاش می‌کنند گامی در این مسیر بردارند. اما وقتی از آنان بپرسیم «به واقع چه تلاشی برای اشاعه فرهنگ نوآوری در سازمان خود انجام داده‌اید؟!»، در اکثر مواقع با جواب روشنی مواجه نمی‌شویم…
===============================================================
کتاب-عصر-بازی-بازی-های-ویدئویی-و-رایانه-ای-در-جامعه-معاصر
نام کتاب:بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای در جامعه معاصر
نویسنده:مسعود کوثری
موضوع کتاب حاضر، بررسی بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی از جنبه‌های روان‌شناسانه و اجتماعی است. این کتاب، با هدف آشنا نمودن والدین با جنبه‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای در جهت مصون نگه داشتن فرزندان از آثار سوء بازی‌ها تدوین گردیده و در آن بر ضرورت‌های شناختی، آموزشی و گاه علمی بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی تأکید شده است.
===============================================================
کتابنام کتاب: مفاهیم کلیدی در صنایع خلاق
نویسنده:جان هارتلی، جیسون پاتس، استوارت کانینگهام، تری فلو، مایکل کین، جان بنکس
کتاب مفاهیم کلیدی در صنایع خلاق که در بیان مفاهیم قاطع و موجز عمل کرده است، منبعی ارزشمند برای دانشجویان و دانش پژوهان مبحث صنایع خلاق و در زمینه گستره وسیعی از رشته ها بخصوص رسانه، ارتباطات، اقتصاد، جامعه شناسی، هنرهای خلاق و نمایشی، و مطالعات منطقه‌ای به شمار می آید.
===============================================================
نام کتاب:اصول اولیه طراحی بازی های رایانه ای
نویسنده:مهدی فنائی
خلاصه کتاب: این کتاب به بیان نحوه رنگ بندی، ایجاد هیجان بر روی بازی کننده و دیگر موارد لازم جهت تولید یک بازی رایانه ای نیز میپردازد. لازم به ذکر است که نویسنده این کتاب به عنوان اولین بازی ساز مستقل ایرانی و سازنده پرفروش ترین بازی آندرویدی به نام 41148 نیز میباشد.
===============================================================
نام کتاب:اصول اولیه طراحی بازی های رایانه ای
نویسنده:مهدی فنائی
“صنعت اسباب بازی ایران؛مطالعه و بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های حوزه کارآفرینی در صنعت اسباب بازی” به نگارش آرمان صفایی انجام شده و  به موضوعاتی نظیر تحلیل استراتژیک یک صنعت پولساز، تحلیلی با رویکرد SWOT ، شناسایی نقاط ضعف و وقوت و فرصت‌ها و تهدیدهای کارآفرینی و کسب‌وکار این صنعت می پردازد.
===============================================================

کتاب فناوری‌های صنعت یادگیری مجازی ایران که به همت ستادتوسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی تدوین و چاپ شده است به معرفی شرکت‌های معتبر حوزه آموزش الکترونیک ایران می پردازد.

===============================================================

کتاب فناوری‌های صنعت پویانمایی ایران که به همت ستادتوسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز تدوین و چاپ شده است به معرفی صنعت پویانمایی و شرکت های مهم این حوزه می پردازد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد