با استارتاپ‌ها از کرونا مصون می‌مانیم/حل مشکلات کسب‌وکارها با همکاری صندوق نوآوری

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در دومین گزارش از کمیته مقابله با کروناویروس معاونت علمی ریاست‌جمهوری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: “صدها فروشگاه خرید اینترنتی در حال سرویس‌دهی هستند.  استارتاپ‌ها تولید محتوا و نمایش محتواهای دیجیتال در حال عرضه توسعه کارهای خود هستند و همه ما را سرگرم می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ادامه داد: حمایت مردم از کسب‌وکارهایی نظیر سرویس‌های خدمات آنلاین، سرویس‌های بار و سرویس‌های خرید کتاب، آموزش، مشاوره، ورزش و سلامتی، بیمه و امور بانکی که در واقع حمایت از جوانان خود و کشور است، طی سال‌های گذشته و در این روزهای سخت بسیار مهم است. البته هستند کسب و کارهایی که ضربات مهلکی در این ایام دریافت کرده‌اند مانند بسیاری که در حوزه گردشگری، فروش غذا و … فعالیت می‌کردند. تدابیری برای این موضوع هم اندیشه و اجرایی شده است.

بنا به گفته ستاری، مشکلات این کسب و کارها با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در حال حل و فصل شدن است و خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای رفع و تعدیل مشکلات این کسب و کارها توسط صندوق نوآوری و خط اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و همینطور حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و رایزنی با سایر نهادها و سازمان‌ها در حال انجام است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، از همان روزهای آغازین که صحبت از ورود ویروس کرونا به کشورمان شد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای هم‌افزایی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی و جوانان خلاق، “کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری” را با حضور دبیران ستادهای راهبردی معاونت تشکیل داد. با تشکیل  این کمیته پیگیری اقدامات و پروژه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت علمی و فناورانه مقابله با بیماری کرونا آغاز شد و قرار بر این است که آخرین اتفاقات و پیشرفت‌های علمی در حوزه مبارزه با این بیماری و گزارش‌های مختلف توسط دبیران کمیته و سایر اعضا در ایام مختلف به مردم و مسوولان اعلام شود.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد