برنامه‌های معاونت علمی برای کسب درآمد شهری از طریق مغز و ایده‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سورنا ستاری در مراسم تبادل تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه در راستای توسعه نوآوری است، خاطرنشان کرد: آموزش در آینده متحول خواهد شد، به گونه‌ای که ما نباید انتظار داشته باشیم در آینده دوره‌های آموزشی از دبستان تا دانشگاه را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز با مفهوم آموزش تا لحظه مرگ مواجه هستیم که در این مفهوم جدید هر روز مردم وارد چرخه زندگی می‌شوند و مجبورند امور خود را با استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مختلفی انجام دهند.

ستاری با بیان اینکه این شیوه زندگی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، اظهارکرد: بر اساس آمارهای جهانی، تهران جزو 50 شهر با قابلیت تبدیل‌شدن به شهری هوشمند است و ما کمتر شهری را پیدا می‌کنیم که در آن دانشگاه‌های خوب بسیار و جوانان توانمند وجود داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به پتانسیل‌های کشور در حوزه ارائه خدمات نوآورانه، یادآور شد: دانش علمی و نیروی انسانی متخصص از جمله پتانسیل‌های کشور برای استفاده از توانمندی‌های این جوانان است. بر این اساس می‌توانیم با سرمایه‌گذاری‌های مناسب گام‌های موثری در این حوزه برداریم.

ستاری با تاکید بر اینکه آینده شهر ما جز آینده فناوری نیست، افزود: بر این اساس، مذاکراتی که با شهرداری تهران داشتیم، در خصوص تبدیل شهر تهران به شهر نوآور و هوشمند تبادل نظر صورت گرفت. این اقدام در گذشته نیز از سوی معاونت علمی پیگیری می‌شد.

راه‌اندازی کارخانه نوآوری تا پایان سال

وی راه‌اندازی کارخانه نوآوری را از جمله این اقدامات دانست که یک نمونه آن تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود،‌ در حال حاضر توانسته است فعالیت خود را شروع کند و 3 هزار و 500 تا 4 هزار نفر در آن فعال هستند.

اقدام برای راه‌اندازی مرکزی جهت تجمع استارتاپ‌ها

ستاری، راه‌اندازی مرکزی برای تجمع استارتاپ‌ها را از دیگر توافقات این معاونت با شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: به زودی قراردادهای جانبی این توافقات آماده شده و به امضا می‌رسد.

ورود بافت‌های فرسوده به چرخه فعالیت‌های نوآورانه

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به جزئیات توافقات معاونت علمی با شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: ما در این همکاری در تلاش هستیم ساختمان‌های متروکه شهری را به بافت شهری وارد کنیم و بتوانیم بافت‌های فرسوده را به چرخه فعالیت‌های نوآورانه وارد کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه شهردار تهران حامی این طرح است، اضافه کرد: این الگو برای همه مناطق شهری در کشور اجرایی می‌شود تا از این طریق بتوانیم جوانان را در استان و شهرها نگه داریم و حمایت شهرداری از این اقدام بسیار مبارک است و حمایت‌های لازم را برای اجرای این طرح خواهد داشت.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن با حمایت شهرداری در تلاش هستیم که کارخانه‌های نوآوری بیشتری را در سطح شهر اجرایی کنیم، اظهارکرد: این اقدام موجب می‌شود که آینده شهر تهران تنها در برج‌سازی و مجتمع‌های تجاری محدود نشود و آینده این شهر در نوآوری دیده شود و همچنین درآمد شهر از مغز و ایده‌های نوآورانه کسب شود.

ستاری همچنین با اشاره به فرسوده بودن ساختمان‌های بافت‌های فرسوده، توضیح داد: برای نوسازی این ساختمان‌ها از سوی شهردار، مبالغی بابت نوسازی آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون علمی رییس‌جمهور همچنین در خصوص توان مالی استارتاپ‌ها برای در اختیار گرفتن املاک بافت‌های فرسوده در این تفاهم‌نامه، توضیح داد: ما برای ایجاد این طرح با استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک سر و کار نداریم، بلکه با شتاب دهنده‌هایی که توان مالی دارند، وارد همکاری می‌شویم و در صورتی که این شرکت‌ها ناموفق شوند، شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند از آن‌ها حمایت لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد