بهبود کسب وکارهای حوزه IT در سال رونق تولید

به گزارش فناوری فرهنگی، علی یارمحمدیان  در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام درمحل نمایشگاه های بین المللی اصفهان،  اظهار کرد: این نمایشگاه که از قدیمی ترین و پرمخاطب ترین نمایشگاه های کشور است با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار می شود.

وی به جایگاه والای این نمایشگاه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: حضور شرکت ها، بازدید بالای عمومی و پتانسیل وسیع استان اصفهان سبب شده تا این نمایشگاه جایگاه والایی در سطح کشور پیدا کرده و بتوانیم دومین دوره نمایشگاه استارتاپ ها و نوآفرین ها را در آن برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ادامه داد: برنامه های جانبی این نمایشگاه سبب شده تا بعد علمی نمایشگاه افزایش یابد.

یارمحمدیان همچنین مخاطبان این نمایشگاه را اساتید، دانشجویان، فروشندگان لوازم جانبی و عموم علاقمندان دانست و افزود: در این رویداد به دنبال ارائه آخرین توانمندی ها و دستاوردهای نوین در حوزه IT و همچنین افزایش تولید هستیم و از فعالان و مشارکت کنندگان این عرصه برای همیاری‌شان تشکر می کنم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به مبنای نمایشگاه اتوکام، گفت: اتوکام مطابق با تعریف اقتصاد مقاومتی است و باید در آن توانایی های بالقوه را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کرد.

مسعود گلشیرازی، اتوماسیون محور بودن انقلاب صنعتی سوم، هوش تجاری و مصنوعی را مبنای انقلاب صنعتی چهارم دانست و افزود: در اقتصاد صنعتی برای گذر از وضعیت فعلی باید مواد لازم برای حضور مؤثر در بازار رقابتی را فراهم کرد و با عجین کردن ظرفیت های بالقوه دانشگاه، دانشگاهیان و صنعت می توانیم به اهدافمان برسیم.

وی راهکار همسو کردن دانشگاه، دانشگاهیان و صنعت را برگزاری این نوع نشست ها و رویدادها معرفی کرد و گفت: با این کار می توانیم روند خود را به سمت روال دانشی برده و کریدور علمی فناوری را ایجاد کنیم.

گلشیرازی با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع اقتصاد دانش بنیان و ارتباط صنعت و دانش، تصریح کرد: در مسیر ساختارهای مدیریتی و دولت الکترونیک باید زیرساخت ها را فراهم کنیم که این امر یکی از مهمترین برنامه های اتاق بازرگانی است و از اقدامات صورت گرفته توافق با شهرک علمی تحقیقاتی و توجه به شرکت های دانش بنیان است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد