تاثیر ترند‌ها بر دنیای انیمیشن در جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

به گزارش فناوری فرهنگی، سخنران ساعت 17 عصر چهارمین روز جشنواره در پاویون بین‌الملل بازار تهران توسط استاد دانشگاه و مدرس فیلم از کشور مجارستان بود که در مورد تاثیر روند‌ها یا همان ترند بر روی انیمیشین مجارستان و دنیا سخنرانی پر از نکته‌های کلیدی و مفهمومی را داشتند که در ادامه آن را باهم مرور می‌کنیم.

 

اهمیت ترندها

مهم‌ترین چیزی که از ترند‌های روز به دست می‌آید این است که به سادگی و راحتی می‌توانیم بهفمیم مخاطب و جامعه در یک حوزه به چه چیزهایی واکنش نشان می‌دهد، از چه چیزهایی ناراحت و هراسان می‌شود و چه چیزهایی او را به وجد می‌آورد و هیجان‌زده می‌کند. به همین خاطر در صنعت انیمیشن هم توجه به این مبحث خالی از لطف نیست و می‌تواند راهگشای مناسبی برای شناخت علائق و نیازهای مخاطبان باشد.

همچنین با توجه به این ترند‌ها می‌توانیم ببینیم چه تجهیزات و ابزاری برای ساخت انیمیشن‌ها نیاز داریم و کدام بخش کارمان را باید توسعه بدهیم و با توجه و دقت به فیلم‌هایی که مورد توجه قرار گرفته‌ است بتوانیم خودمان را به سطحی که در دنیا وجود دارد برسانیم. به همین دلیل در تمامی جشنواره‌ها و کارگاه‌ها توجه این موردی که معمولا نادیده گرفته می شود می‌تواند پله‌ی ترقی باشد.

 

بستری به نام اینترنت

وارد شدن کودکان به فضاهای دیجیتال و اینترنت نیاز آن‌ها و وظیفه ی انیمیشن‌سازها را هم تغییر داده است. در یوتوب که بیشتر بازدید را در اینترنت دارد، دقیقه‌ای 400 ساعت محتوا آپلود می‌شود و با توجه به این موضوع نیاز ساخت انیمیشن‌های کوتاه و مناسب برای بستر اینترنت بیش از پیش احساس می‌شود. سازنده‌ها هم دوست دارند محتوایی که می‌سازند به راحتی و بیشتر به دست افراد زیادی برسد به همین دلیل در پلتفرم مجازی این امکان و فرصت برای آن‌ها به وجود آماده است که می‌توانند به کمک آن و با هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به راه‌های دیگر محصول خود را ساخته و به بازار اینترنت عرضه کنند. بازاری که نسل جدید از آن برای ارائه‌ی محصولات خود استفاده می‌کند ومی‌توان گفت در این بستر مرزها دیگر معنایی ندارند و از بین رفته اند.

 

جای خالی واقعیت مجازی

یکی از چیزهایی که در بیشتر و شاید تمامی جشنواره‌های مربوط به پویانمایی در جهان جای خالی آن به شدت احساس می‌شود، استفاده از واقعیت مجازی است. امکانی که می‌تواند هیجان و علاقه‌ی بیشتری را در مخاطب کودک ایجاد کند و در عین حال یک فضای جدید و بدون رقیب را برای افرادی که در این حوزه کار می‌کنند به وجود بیاورد به این خاطر که کمتر کسی و به صورت انگشت شمار سراغ این امکان رفته‌اند.

ویژگی بارز این امکان این است که فرد می‌تواند خود را جزیی از فیلمی که می‌بیند تصور کند و همین موضوع باعث برقراری ارتباط بیشتر بین مخاطب و انیمیشن می‌شود.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد