تاریخ اکران مهم ترین فیلم جهان مشخص شد/«تِنِت» سپتامبر بر پرده سینمای چین

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ورایتی، ابتدا سینماروهای چینی فیلم مهم کریستوفر نولان را بر پرده سینما تماشا خواهند کرد.

فیلم سینمایی «تِنِت» ساخته کریستوفر نولان که بارها تاریخ اکرانش لغو شده بود بالاخره ابتدا در ماه سپتامبر در سینماهای چین بر پرده سینما نقش می بندد.

فیلم علمی تخیلی حماسی «تنت» به تاریخ چهارم سپتامبر در سینماهای چین نمایش داده می شود. این فیلم یک هفته پس از اکران فیلم همین کارگردان با عنوان «تلقین» محصول سال ۲۰۱۰ در ۲۸ آگوست، و یک ماه پس از اکران «میان ستاره ای» اکران خواهد شد.

انتظار می رود «تنت» با بازی «جان دیوید واشنگتن» و «رابرت پتینسون» اولین فیلم عمده هالیوودی باشد که چین در حالی آن را اکران می کند که باقی دنیا هنوز آن را اکران نکرده اند.

این فیلم اکران سنتی «روز و تاریخ» جهانی نخواهد داشت.

از آنجا که سینماهای ایالات متحده به تعداد قابل توجهی باز نشده اند، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت از ۲۶ آگوست شروع به اکران فیلم در بازارهای بین المللی کند.

این فیلم البته در تاریخ سوم سپتامبر روز «کار» در برخی سینماهای منتخب آمریکا و به صورت محدود اکران می شود.

با این وجود سینماهای دو بازار بزرگ و اصلی آمریکا در شهرهای نیویورک و لس آنجلس هنوز تعطیل بوده و هیچ نشانی از بازگشایی قطعی دیده نمی شود.

«تنت» در خارج از کشور در بیش از ۷۰ کشور جهان از جمله استرالیا، ژاپن، انگلستان و فرانسه به نمایش درخواهد آمد.

اکران این فیلم در کشور چین از هفته قبل قطعی شده بود اما برخی مسائل درباره اینکه سینماهای این کشور چه برنامه ای برای اکران این عنوان خواهند داشت، موجب شد خبر قطعی امروز منتشر شود.

تنت (Tenet)، یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر علمی تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است. جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون ستارگان فیلم هستند.

تنت (Tenet) ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ به روی پرده برود اما به دلیل شیوع کووید ۱۹، نمایش آن دو بار به تاخیر افتاد. دوباره قرار بود در تاریخ ۱۲ اوت ۲۰۲۰ توسط کمپانی برادران وارنر به صورت آی‌مکس، ۳۵ میلی‌متری و ۷۰ میلی‌متری اکران شود که برای سومین بار لغو شد. حالا این کمپانی اعلام کرده که این فیلم چهارم سپتامبر در خارج از خاک آمریکا و در چین اکران خواهد شد.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد