تخت گاز سینما- ماشین‌ها در آمریکا

به گزارش فناوری فرهنگی، شمار سینماهای فعال در امریکای شمالی با بازگشایی تدریجی از هفته گذشته با افزایش تقریبا دو برابری به ۲۰۰ سینما رسیده و البته بیشتر ظرفیت سینمایی موجود در آمریکا ردر انحصار سینما-ماشین‌هاست و از میان ۳۰۶ سینما-ماشین در آمریکا ۱۵۰ سینما در مقطع کنونی به نمایش فیلم می‌پردازند.

هم اکنون ایالت تگزاس با ۲۹ مجموعه سینمایی فعال، بیشترین نمایش فیلم را دارد که شامل سینما-ماشین و چند سالن سینمایی معمول میشود. ایالات آرکانزاس، جورجیا، اوکلاهاما و داکوتای جنوبی نیز با کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای و فاصله گذاری اجتماعی به سبب شیوع ویروس کرونا، شماری از سالن‌های نمایش فیلم خود را وارد چرخه فعالیت کردند.

سه مجموعه سینمای بزرگ زنجیره‌ای در آمریکا شامل «AMC» ،«Regal» و «Cinemark» او اواسط ماه می به سبب تشدید بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا سالن‌های سینمایی خود را بر روی مخاطبان بستند و حالا انتظار می رود تا اواسط تابستان اغلب سینماها فعالیت خود را از سر بگیرند و تا تاریخ ۱۷ جولای نیز هیچ اکران مهمی در گیشه آمریکا برنامه‌ریزی نشده است. «Tenet» جدیدترین ساخته »کریستوفر نولان» با آغاز اکران در این تاریخ به احتمال فراوان اولین فیلم مهمی خواهد بود که با بازگشایی سینماها رونمایی می‌شود.

فیلم جدید «مولان» نیز از سوی کمپانی دیزنی برای تاریخ ۲۴ جولای برنامه ریزی شده است.

در مجموع بیش از ۴۰ هزار سالن سینمایی در سراسر آمریکا وجود دارد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد