تزریق ۲۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان طی یک‌ سال اخیر

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت  در افتتاحیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه با بیان اینکه صنعت نفت قدیمی‌ترین صنعت کشور و توسعه‌دهنده و پیشران اقتصاد کشور است اظهار کرد: توجه به اکوسیستم نوآوری در این بخش ضروری است و وزارت نفت نیز گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته است، بنابراین ما باید داشته‌های خود را به این حوزه تزریق کنیم، بر همین اساس صندوق نوآوری در سبد خدمات خود از ابزارهای گوناگون چون گرنت برای تحقیق و توسعه تا انواع تسهیلات و بیمه سرمایه‌گذاری و اوراق نوآوری در بورس را فراهم کرده است.

وی به خرید تضمینی کالا و پارک فناوری به‌عنوان برخی اقدام‌های وزارت نفت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها باید از فرصت رویداد امروز حداکثر بهره را ببرند، ما نیز در صندوق نوآوری با ابزارهای مالی متنوع از آنها حمایت می‌کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ابزارهای مالی صندوق به تقویت شرکت‌های دانش بنیان کمک کرده است گفت: در حال حاضر ۴۸۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و گام بعدی ما باید استفاده از توان بالای این بخش در حوزه نفت و حوزه‌های دیگر باشد. باید از فرصت رویداد برای شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری استفاده کنیم.

وحدت با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تزریق شده است، افزود: همچنین هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه بانکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده است.

وی از وزیر نفت خواست تا در فرصت باقی مانده دولت مسیر هدف‍گذاری شده شرکت‌های دانش بنیان حوزه نفت را ایجاد کند و گفت: با پیگیری‌های انجام شده این رویداد سه روزه اثربخشی بیشتری خواهد داشت و کار ما بعد از این سه روز آغاز خواهد شد تا تفاهمنامه‌ها به قرارداد برسند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد