تزریق 35میلیارد پوندی صنایع خلاق به اقتصاد لندن

صنایع خلاق لندن حدود 800 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که این رقم بیشتر از بخش خدمات مالی است و 35 میلیارد پوند به اقتصاد لندن تزریق کرده و نقش مهمی در رونق اقتصادی داشته است.

یافته‌های اخیر واحد اقتصادی «سازمان لندن بزرگتر» موسوم به (GLA) نشان می‌دهد صنایع خلاق مثل تبلیغات، معماری، فناوری اطلاعات و نشر اکنون 16.3 درصد کل فرصت‌های شغلی لندن را تشکیل می‌دهد.

این صنعت با نرخ رشد سریعی روبرو است. در سال 2014 میلادی، 795800 فرصت شغلی در اقتصاد خلاق ایجاد شده که نشانگر رشد 15.4 درصدی از سال 2011 میلادی است.

آمارهای سیتی یو کی نیز نشان می‌دهد که تا پایان ژوئن امسال بیش از 729 هزار نفر در بخش مالی و خدمات حرفه‌ای مالی در لندن مشغول به کار هستند که این رقم نسبت به سال 2014 میلادی 2.2 درصد رشد داشته است.

بوریس جانسون شهردار لندن در این باره گفت: صنایع خلاق یک پیروزی بزرگ برای انگلیس است به طوری که صدها هزار فرصت شغلی در پایتخت انگلیس به وجود آورده و میلیاردها پوند به اقتصاد این کشور تزریق کرده است.

میزان دستمزد و حقوق فعالان مشاغل خلاق در لندن حدود 20 درصد بیشتر از میانگین دستمزد افرادی است که در بخش‌های غیر خلاق فعالیت و کار می‌کنند.

سند جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهد که میانگین دستمزد پرداختی در اقتصاد خلاق لندن در سال 2014 میلادی 18.80 پوند در ساعت بوده در حالی که این رقم در بخش اقتصاد غیر خلاق به طور میانگین به 15.26 پوند رسیده است.

منبع: اقتصاد خلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد