تصویب برنامه‌های تبلیغی گردشگری در ستاد اطلاع رسانی اقتصادی

به گزارش فناوری فرهنگی، ولی تیموری درباره برنامه اقدام فوری برای خارج شدن از وضعیت کنونی گردشگری که پیش از این اعلام شده بود  اجرایی خواهد شد گفت: رخداد تلخی اتفاق افتاده و تصویر ایران به عنوان مقصد گردشگری مقداری دچار خدشه شده است در چنین شرایطی کشورها به سمت بازسازی تصویر موجود می‌روند کاری که باید برای ترمیم این تصویر انجام دهیم در قالب برنامه کوتاه مدت اقدامات مدیریتی و تخصصی است. در بخش اقدامات مدیریتی، هم افزایی و تکالیفی را باید دستگاه‌های دیگر انجام دهند مانند وزارت خارجه که می‌بایست با سفرا ارتباط بگیرند و یا اینکه از افراد مؤثر دعوت کنند. برنامه‌های درازمدتی هم وجود دارد. برنامه‌های تخصصی نیز به اقدامات خودمان برمی‌گردد.

وی گفت: در صنعت گردشگری عرف هست که در کنار هر برنامه و سند و استراتژی، بخشی هم به مدیریت بحران اختصاص داده شود یعنی اگر سند توسعه گردشگری نوشته می‌شود بخشی از آن باید در حوزه اقدام فوری برای بحران نیز باشد. ما در این زمینه از تجربیات بین‌المللی کمک گرفتیم مانند تجربه استرالیا فیلیپین یا اندونزی. گاهی این اقدامات به بودجه کلان نیاز دارند که عملاً در دولت این اقدام امکان پذیر نیست که بخواهند بودجه‌ای در اختیار ما بگذارند بنابراین باید به سمت برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌های دیگر برویم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: بخشی از این اقدامات را هم باید خودمان انجام دهیم مانند دعوت از اینفلوینسرها و یا برگزاری نشست‌های رو در رو و یا شرکت در نمایشگاه‌های خارجی یا برپایی نشست‌های یک روزه. برخی از این اقدامات در داخل کشور باید انجام شود. ما باید بتوانیم دولت و دستگاه‌های دیگر را در گیر کرده و با بخش خصوصی نیز همکاری کنیم این برنامه‌ها در قالب پلتفورمی تهیه شده و در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی وزارت کشور نیز به تصویب رسید. پس از تصویب این برنامه‌ها به دولت پیشنهاد می‌شود در دولت هم تصویب خواهد شد یعنی دولت مکلف می‌کند که هر دستگاهی باید چه کاری انجام دهد.

تیموری بیان کرد: ما باید بتوانیم گردشگری داخلی را نیز رونق بدهیم این موضوع کمک می‌کند تا گردشگر خارجی ببیند که هنوز سفر در داخل ایران جریان دارد و از این حالت کرختی درآمده‌ایم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد