تقویت گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان دو اولویت اجرایی دولت است

به گزارش فناوری فرهنگی، «حسن روحانی» در آخرین برنامه سفر خود به یزد در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام پر برکت پیامبر گرامی اسلام و سپاس از مردم میهمان نواز یزد، اظهار کرد: اجتماع باشکوه مردم یزد در میدان امیرچخماق نماد عشق به ایران است.

وی افتتاح دو طرح مهم آهن اسفنجی چادرملو و کارخانه صنعتی توربین کمپروسور را از جمله برنامه های خود در سفر به استان یزد دانست و افزود: افتتاح این دو طرح بزرگ نوید استقلال بیش از پیش ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف صنعتی را می‌دهد.

رییس جمهور با بیان این که یزد استعداد تبدیل شدن به قطب شرکت های دانش بنیان کشور را دارد، گفت: دولت برای راه‌اندازی دومین کارخانه نوآوری کشور در سال آینده تمام حمایت خود را بکار می‌گیرد.

روحانی توجه به دو بحث گردشگری و شرکت های دانش بنیان را دو اولویت اجرایی دولت دانست و بیان کرد: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مهمترین چالش های جدی کشور در حوزه اقتصادی است.

روحانی در ادامه با اشاره به اهمیت افتتاح دیگر طرح های اقتصادی و زیربنایی در استان یزد، گفت: در این سفر فقط سه هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه صنعت استان یزد طرح توسعه‌ای افتتاح شده است.

وی با بیان این که ما در این سفر دو طرح بزرگ تأمین آب و توسعه راه‌آهن را به مردم یزد قول دادیم، تصریح کرد: 525 میلیارد تومان به تقویت حمل و نقل(جاده و راه آهن) اختصاص داده شده است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص یک هزار و 19 میلیارد تومان برای اجرای بیش از 37 طرح مختلف در استان یزد، تأکید کرد: برای تأمین آب آشامیدنی مردم یزد در طول 30 سال آینده مصوبات و اقدامات خوبی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

روحانی با بیان این که امیدوارم با همکاری مستمر و مشترک دولت و بخش خصوصی مردم عزیز ایران به نقطه مطلوب خود برسند، اظهار کرد: امسال و سال آینده بودجه طرح های نیمه تمام استان یزد که مورد بررسی قرار گرفتند تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت افتتاح کارخانه نوآوری در استان یزد، خاطرنشان کرد: این کارخانه بعد از کارخانه نوآوری تهران دومین کارخانه نوآور کشور خواهد بود که نقش مهمی هم در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان ایفا می کند.

روحانی با بیان این که پیشرفت علمی و اقتصادی ما مستلزم تقویت روابط خارجی است، تصریح کرد: مشارکت نظام بانکی نقش مهمی در تکمیل طرح های نیمه تمام استان یزد ایفا می‌کنند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت مهاجرپذیری یزد و این که اصل مهاجرپذیر این استان مثبت است، عنوان کرد: با توجه به این که حدود 50 درصد بیماران استان یزد به غیربومی ها اختصاص دارد، در بودجه امسال 30 میلیارد تومان اضافه برای تقویت بخش بهداشت و درمان استان یزد اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که خوشبختانه در حوزه میراث فرهنگی امروز بخش خصوص فعالیت های مطلوبی دارد، گفت: تقویت زیرساخت های گردشگری مستلزم همکاری تمام وزارتخانه هاست و تنها وزارت میراث فرهنگی مسئولیت ندارد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد