تلگرام علیه حاکمیت کشور اقدام کرده است

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر حسن خجسته رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست «قدرت و خواندن: بررسی و نقد مؤلفه‌های آئین و اندیشه و جامعه در سیاستگذاری ها و دست آورده‌ای چهل‌ساله جمهوری اسلامی ایران» عنوان کرد: امر سخنرانی با امر مکتوب همیشه در تقابل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی به دلیل اینکه روبروی مردم صورت می‌گیرد و امکان دیدن و تعامل با سخنران وجود دارد به‌مثابه یک «ارتباط فعال» مطرح بوده است؛ اما نوشتارها و امر مکتوب با «غیبت نویسنده» خواننده را دچار چالش‌های معنایی می‌کند.

این دانشیار دانشگاه صداوسیما تأکید کرد: فرهنگ تصویری در غرب که نمونه آن در تلویزیون به شکل مسلط نمایان شده، تفکر را و جریان فکری را متوقف کرده است. درحالی‌که رادیو به‌عنوان یک رسانه گرم، جریان فکری را تقویت می‌کند و شنونده را وادار می‌کند که در رابطه با آنچه گفته می‌شود تفکر کند.

رئیس پژوهشکده ارتباطات ضمن طرح مسائلی در حوزه اینترنت اعلام کرد: ذینفعان در اینترنت و فضای مجازی شامل سه قشر هستند: افراد که آزادی کامل در استفاده از اینترنت دارند، اولیا که می‌تواند شامل خانواده، دولت و سایر نهادهای رسمی باشد به دنبال کنترل، محدودیت و نظارت هستند و بالاخره شرکت‌ها که در تلاش‌اند که افراد متصل شده و دولت‌ها را دور بزنند. در این زمینه باید راهکارهای مؤثر و عملی در رابطه با این سه قشر طراحی و اجرا شود.

خجسته تأکید کرد: به‌عنوان‌مثال در موضوع تلگرام باید مسئله عمیق‌تر و به شکل حساس‌تر موردبررسی قرار می‌گرفت و جامعه عکس‌العمل مناسب را به وجود می‌آورد. تلگرام علیه حاکمیت کشور اقدام کرده است و در هر زمان این موضوع اتفاق بیفتد باید مردم عکس‌العمل مناسب در این زمینه نشان می‌دادند. حاکمیت کشور مسئله همه مردم است و اگر کسی یا کشوری یا رسانه‌ای علیه این حاکمیت حرکت کند باید با آن برخورد کرد. آنچه متأسفانه اتفاق افتاد عدم توجه به این مسئله بود و اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه تضعیف حاکمیت توسط تلگرام را نادیده گرفت.

وی افزود: حفظ حاکمیت کشور فقط یک امر دولتی نیست، بلکه امری مردمی و متعلق به همه افراد جامعه است و باید در همه دولت‌ها به آن توجه جدی داشت.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد