توسعه همکاری های مشترک ایران و سنگال در حوزه فناوری نانو

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، برخی مدیران حوزه فناوری  نانو و شرکت های ایرانی به سنگال سفر کردند.

در حاشیه این سفر، نشستی بین هیأت اعزامی از ایران و دولت سنگال در حوزه های مختلف به ویژه فناوری  نانو برگزار شد. در این نشست علی مرتضی بیرنگ،  رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت  علمی و فناوری، دستاوردهای فناورانه ایران را به ویژه در بخش اقتصاد دانش بنیان و توسعه پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان، تشریح کرد.

رضا اسدی فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی نیز در نشستی که با مسئولان دولتی سنگال برگزار شد، آمادگی ایران را برای به اشتراک گذاری تجربه های خود در توسعه فناوری  نانو با کشور سنگال اعلام کرد.

وزیر علوم سنگال، در این نشست به نیروی کار جوان در این کشور اشاره کرد و ایجاد فرصت های شغلی برای جمعیت جوان تحصیلکرده سنگال را یکی از اولویت های این کشور دانست و گفت: برای این منظور «شهر دانش» در این کشور در حال ساخت است که مجموعه ای حاوی فناوری های مختلف است.

به گفته وی دولت سنگال در حال ساخت ۱۰۰ آزمایشگاه در سراسر این کشور است.

در این نشست فرصت های همکاری مشترک در بخش توسعه زیرساختی و آموزش در حوزه فناوری نانو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تفاهم نامه  همکاری مشترکی برای بهره گیری از تجربه ایران در توسعه آزمایشگاه های فناوری  نانو و آموزش نیروی جوان این کشور توسط اساتید ایرانی به امضاء برسد.

یکی از فرصت های مهم در این میان، برگزاری دوره های آموزشی ویژه در حوزه فناوری  نانو، ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در بخش فناوری  نانو و همچنین پیاده سازی پروژه هایی است که به متخصصان سنگالی کمک می کند تا فناوری  نانو را در بخش کشاورزی و تصفیه آب مورد استفاده قرار دهند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد