توقف رشد نرخ خدمات گردشگری در نوروز/افزایش نسبی پروازهای داخلی

به گزارش فناوری فرهنگی،سی و هشتمین نشست ستاد تسهیلات سفرهای کشور، پیش از ظهر روز سه شنبه ۲۱ اسفند در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشور و عضو این ستاد برگزار شد. در این مراسم حمیدرضا مؤمنی رئیس منطقه آزاد قشم گفت: من ۵ سال است که در منطقه آزاد کار می‌کنم اما برای اولین بار است که به این مراسم دعوت شده‌ام. از آنجا که قشم مقصد گردشگری است نه محل عبور نمی دانم باید بگویم که از این دعوت خوشحالم یا نه.

وی افزود: کار ما از ۲۹ بهمن آغاز شده است چون در مسیر گردشگری قرار نداریم و تا ۲۰ فروردین هم فعالیت‌های ما ادامه خواهد داشت. ۹۵ درصد گردشگران ورودی به قشم از راه دریا و تنها ۵ درصد از طریق خطوط هوایی به این جزیره می آیند. مراکز اقامتی قشم نیز با ۸ هزار تخت آماده خدمات رسانی است. ما می‌خواهیم این عدد را تا پایان سال به ۱۲۰۰ تخت برسانیم. دو هزار تخت نیز متعلق به کاشانه مهمان‌ها هستند.

مؤمنی تصریح کرد: ۱۲ اکوکمپ با ۹۰ هکتار مساحت ایجاد شده است اما بنا نداریم که اجازه بدهیم کسی در خیابان‌ها استقرار داشته باشد. ناوگان مسافری ما هم به ۴۱۰۰ نفر خدمات خواهد داد.

سفارش رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار به سازمان هواپیمایی

در این برنامه، عبدالرحیم کردی رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پیش بینی ما هم در عید سال ۹۸ هم افزایش گردشگران است. من از اینجا از آقای عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌خواهم کنترل بیشتری روی نرخ بلیت هواپیماهای چابهار داشته باشد چون خبرهای خوبی از این حوزه نمی‌شنویم.

وی افزود: اپلیکیشن گردشگری را هم راه اندازی کردیم تا هر کسی که وارد چابهار می‌شود بتواند تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت کند و از این طریق نیز با ستاد تسهیلات سفر در ارتباط باشد.

نماینده اورژانس کشور نیز در این برنامه گفت: ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانسی و ۳۳۰ دستگاه موتور آمبولانس آماده خدمات رسانی هستند. سه هزار پایگاه اورژانس، ۶۰۰ کمپ و ایستگاه سلامت نیز خدمات اورژانسی خواهند داد. در هر ۴۰ کیلومتر ما یک پایگاه برای امداد رسانی ایجاد کرده‌ایم. زمان رسیدن اورژانس به بیمار در جاده‌ها ۱۴ دقیقه و در شهرها ۸ دقیقه اعلام شده است.

خودروهای با جریمه یک میلیونی، توقیف نمی‌شوند

در ادامه این برنامه سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور گفت: طرح ترافیکی نوروز از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ادامه خواهد داشت. ما خود را برای سفرهای برون شهری آماده کرده‌ایم. رئیس پلیس ناجا اعلام کرده خودروهایی که جریمه بالای یک میلیون تومان داشته باشند توقیف نخواهند شد.

وی افزود: با توجه به علل تصادفات سال گذشته که به سرعت‌های غیر مجاز بر می‌گشت، توصیه ما امسال بر خستگی و رانندگی بیش از حد رانندگان و خواب آلودگی آنهاست که باید دقت لازم انجام شود. در کنارش خط قرمز پلیس، سرعت غیر مجاز رانندگان خواهد بود.

جمالی نژاد رئیس امور هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در حوزه شهرها و روستاها، ۱۲۷۹ شهر و ۳۷ هزار دهیاری داریم که اگر آنها را تجهیز کنیم فضای مناسبی برای سفر خواهیم داشت.

وی افزود: ۹۳۰ پایگاه روستایی آماده خدمات رسانی هستند. هدف اصلی ما این است که اول ظرفیت هتل‌ها پر شود بنابراین نمی‌خواهیم با ایجاد کمپ‌ها این ظرفیت اشغال را از هتل‌ها بگیریم.

جمالی نژاد یادآور شد: برای اولین بار با مشارکت بخش خصوصی در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها خدمات رسانی ویژه به مسافران داده خواهد شد تا اگر راننده‌ای دچار خواب آلودگی شد در این کمپ‌های اسکان موقت حضور پیدا کند. حتی کمپ‌های اسکان اضطراری نیز برای حوادث غیر مترقبه ایجاد شده است.

سرویس‌های بهداشتی بین راهی اسف بار است

رئیس امور هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: متأسفانه وضعیت برخی از سرویس‌های بهداشتی بین راهی اسف بار است. بنابراین تدبیری اندیشیده شده تا در حوزه سرویس‌های بهداشتی موقت نزدیک شهرهای پرگردشگر فضاهایی ایجاد شود. امیدواریم در آینده بتوانیم آنها را به صورت دائمی استفاده کنیم.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در این برنامه اعلام کرد: پنج هزار و ۴۲۲ نفر با ما از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در ما در ۳۱ استان همکاری خواهند کرد. ۱۴ هزار نفر دوره‌های بازآموزی دیده‌اند. ۷۵ دستگاه خودروی نجات امسال به این ناوگان اضافه شده است. دو درصد افزایش منابع را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. ۲۴ فروند هواپیما در شعاع ۱۵۰ کیلومتری خدمات امداد و نجات خواهند داشت.

فرامرز مداح نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۱۲ اسفند پیش فروش اینترنتی انجام شده است. ۲۱ هزار دستگاه مینی بوس، ۳۱۸ راننده و کمک راننده آماده خدمات رسانی هستند. همچنین ۱۴ هزار راهدار نیز به صورت شبانه روز در تمام محورها فعالیت خواهند کرد.

افزایش نسبی در پروازهای داخلی

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز بیان کرد: ۱۴۰ فروند هواپیمای آماده در خطوط داریم. همچنین روی سایت‌های فروش بلیت و اطلاع رسانی در حوزه تغییر و کنسل شدن هواپیماها نظارت می‌کنیم.

عابدزاده افزود: گشت مشترک با سازمان تعزیرات در نوروز خواهیم داشت. رصد قیمت‌ها از طریق موتورهای جستجو گر انجام می‌شود. ۱۶ شرکت هواپیمایی مسئول جابجایی مسافران شده، دو هزار و ۱۲۱ مجوز پرواز برای شرکت‌های خارجی صادر شده است. البته افزایش نسبی در پروازهای داخلی داریم و این افزایش در پروازهای خارجی وجود ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت هواپیماها در سایت‌های هواپیمایی آورده شده است. از مردم می‌خواهیم این نرخ‌ها را از طریق سایت‌ها چک کنند.

اقدام اخلاقی خانواده گردشگری در عدم افزایش نرخ

پس از صحبت‌های عابد زاده، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: خانواده گردشگری در یک اقدام اخلاقی اعلام کردند به رغم افزایش نرخ‌ها، هیچ گونه افزایشی ندارند حتی در برخی از هتل‌ها ۵۰ درصد تخفیف هم داده‌اند. تأکید ما بر این بوده که به فشارهای اقتصادی مردم توجه شود و حداقل بهانه‌ای دست افرادی ندهیم که از این شرایط سوءاستفاده کنند. تأکید ما بر حفظ قیمت‌ها است.

محمد خوش قدم مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس ستاد کشیک نوروزی در این برنامه گفت: طرح امسال ما در دو واحد زمانی انجام می‌شود. از ۷ اسفند ماه تا ۲۸ اسفند ماه رویکرد ما داد و ستد بوده است. مرحله دوم که از ۲۸ اسفند شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گردشگری است و ما به این رو یکرد نظارت خواهیم کرد. ساعت اجرای طرح نیز با ساعت بازار تنظیم شده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد