تولیدکنندگان محتوا مورد حمایت قرار می‌گیرند

به گزارش فناوری فرهنگی، برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان از جمله نمونه‌های موفق ایجاد بستر کار آفرینی در عرصه صنایع خلاق محسوب می‌شود. شرکت تولید محتوای هوشمند نگاره ایما یکی از شرکت‌های خلاق مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان است که پس از توسعه زیست بوم در استان شکل گرفت.

 

مهران ریگی مدیرعامل شرکت محتوا هوشمند نگاره ایما در این‌باره گفت: این مجموعه، برند شرکت خلاق را در سال 1397 از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد.  زمینه فعالیت شرکت، تولید محتوای تصویری،محتوای صوتی،دوبله،انیمیشن و تولید محتوای اختصاصی برای نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها است.در این شرکت به صورت مستقیم ۱۲ نفر و غیر مستقیم برای ۱۵ نفر شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: با ایجاد مرکز نوآوری صنایع خلاق در سال ۱۳۹۷ وارد این مرکز شدیم و فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا شروع کردیم.با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ صنعتی دارای کمبودهای است و ایجاد یک صنعت هزینه بسیار بالایی دارد، می‌توان به برنامه صنایع خلاق به عنوان یک راهکار در دسترس و ممکن نگاه کرد.

مدیر عامل شرکت محتوا هوشمند نگاره ایما با اشاره به مزایای صنایع خلاق نسبت به صنایع کلاسیک، اضافه کرد: برنامه صنایع خلاق که بر روی عناصر زود بازده و کم هزینه تمرکز دارد و بیشتر بر استعداد افراد متمرکز شده است، راه کار بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال در سطح گسترده است.

مدیر عامل این شرکت خلاق در ادامه با اشاره به گستره وسیع فعالیت صنایع خلاق در این استان، بیان کرد: برای گسترش صنایع خلاق باید زیر ساخت‌هایی مانند: استودیوهای انیمیشن،فیلم سازی،موسیقی و کارگاه های صنایع دستی ، در مبادیی مانند پارک های علم و فناوری،مراکز نوآوری توسعه یابد و ایجاد شود.

به گفته ریگی: به جرات می‌توان گفت استان سیستان و بلوچستان ازلحاظ گردشگری از بکرترین و زیباترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود. آثار باستانی منطقه سیستان تا سراوان و همچنین جاذبه‌های فرهنگی، از جمله پتانسیل‌های استان برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

درکنار آن، صنایع دستی استان  مانند: خامه دوزی، سوزن دوزی، سیاه دوزی و..  قابلیت ایجاد اشتغال در بستر صنایع خلاق را دارد که هر کدام می‌تواند خود یک کارگاه یا یک مرکز اشتغال خانگی باشد.

وی در پایان گفت: تلاش داریم بتوانیم با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و استفاده از پتانسیل مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با تربیت نیروی متخصص، گام بزرگی در زمینه اشتغال برداریم.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد