ثبت رکورد جدید در گردشگری ترکیه

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دیلی صباح،‌ «نومان کورتولموش» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد، این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی میزبان ۱۱.۸ میلیون توریست بوده که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۰ درصدی دارد و پیش‌بینی می‌شود در انتهای امسال با ۴۰ میلیون گردشگر رکورد جدیدی برای صنعت گردشگری ترکیه به ثبت برسد.

دولت ترکیه هدف جذب ۴۰ میلیون گردشگر و درآمد ۳۲ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری سال ۲۰۱۸ ترسیم کرده است اما با توجه به آمار وارقام ارائه شد تا پایان سال از این هدف نیز فراتر می‌رود و بنابر اعلام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه تا سال ۲۰۲۳ هدف جذب ۵۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری کسب می‌شود.

شمار گردشگران ترکیه در سه ماه ابتدایی امسال نیز با رسیدن به ۵.۱ میلیون نفر رکورد جدیدی را به ثبت رساند که ۳۵ تا ۳۶ درصد از آمارهای سال ۲۰۱۷ بالاتر است. ترکیه سال گذشته از ۳۲ میلیون توریست میزبانی کرد و از محل آن به درآمد ۲۶.۵ میلیارد دلاری دست یافت.

گردشگری به عنوان یکی از عوامل مهم اقتصادی در ترکیه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به سبب مجموعه حملات تروریستی و همچنین تیرگی روابط با روسیه افت شدیدی داشت و شمار توریست‌ها به ۲۵.۳ میلیون کاهش یافت اما در سال ۲۰۱۷ تا حد زیادی به شرایط خوب خود بازگشت.

 

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد