ثبت کمترین رکورد فروش سینمای آمریکا در ۲۰ سال گذشته

به گزارش فناوری فرهنگی، مجموع فروش گیشه هفتگی سینمای آمریکا شمالی به سبب شیوع ویروس کرونا، تعطیلی برخی سالن ها و همچنین ظرفیت محدود برخی سینماهای دیگر به ۵۵.۳ میلیون دلا رسید.

پیش از این در سال ۲۰۰۰ میلادی بود که گیشه فروش هفتگی سینمای آمریکا ۴۵.۵ میلیون دلار را به ثبت رسانده بود.

متخصصان فروش سینمای آمریکا معتقدند با توجه به اکران نشدن به موقع بسیاری از فیلم‌های استودیوهای مهم سینمایی، شرایط سینمای آمریکا از لحاظ فروش به مراتب ناامیدکننده تر نیز خواهد شد.

بخشی از سالن های سینماهای زنجیره AMC که بزرگ‌ترین مجموعه‌های سینمایی در آمریکا وجهان است در ایالت‌های پنسیلوانیا و نیوجرسی تعطیل شده‌اند و مسؤولان شهری نیویورک نیز دستور تعطیلی سینماها را صادر کرده‌اند.

مجموعه سینماهای «Cineworld» که با دارای بیش از ۹۵۰۰ سالن سینمایی در کشورهای مختلف است نیز اعلام کرد به سبب شرایط ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا با ضرر مالی هنگفتی رو به رو شده و با ادامه این شرایط نمی تواند بدهی خود را پس از خرید مجموعه سینماهای «Cineplex» کانادا به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار پرداخت کند.

در آخر هفته میلادی گذشته، انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی با عنوان «به پیش» با فروش ۱۰.۵ میلیون دلاری در پرفروش ترین فیلم بود. این انیمیشن در دومین هفته اکران خود با کاهش بیش از ۷۳ درصدی فروش همراه شد که در تاریخ محصولات دیزنی بی سابقه است. مجموعه فروش انیمیشن «به پیش» تاکنون به ۶۰.۳ میلیون دلار رسیده است.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد