جادوی استارت‌آپ‌ها در توسعه گردشگری مازندران؟

به گزارش فناوری فرهنگی، باید با یک راهکار ویژه چرخ لنگ اقتصاد گردشگری را به حرکت واداشت همین موضوع باعث شد در سال‌های اخیر جوانان کمر همت ببندند و با اتکا به دانش و با استفاده از تکنولوژی تصمیمی جدی برای بهبود وضعیت اشتغال در پیش گیرند از طرف دیگر ظهور استارت‌آپ‌ها در ایران و سوددهی تعدادی از آنها نشان داد که شاید این حوزه راهی برای برون رفت از مشکلات بیکاری باشد.

این موضوع بهانه‌ای شد تا با ابوالقاسم شاکری مردی که ۱۰ ها بار شکست در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان اکنون مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان موفق است به صحبت بنشینیم.

ابوالقاسم شاکری تولید کننده محصولات دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چندسالی است که وارد کسب و کارهای اینترنتی و دانش بنیان شده‌ام، ۱۰ ها شکست و چندین کار موفق حاصل تمام تلاش‌های چند ساله‌ام در حوزه فناوری اطلاعات بود و بیشتر تولیدات شرکت بر محوریت کسب و کارهای دانش بنیان و مبتنی بر سیستم‌های ترکیبی و هیبریدی است.

وی با بیان اینکه استارت‌آپ ها کسب و کارهای جدید مبتنی بر قوانین و مبادی جدید بر پایه فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: این کار یک فعالیت خطرپذیر و ثروت آفرین محسوب می‌شود یعنی از ۱۰۰ تولید و کار ممکن است تنها ۲ مورد نتیجه بخش باشد اما همان‌ها می‌تواند انفجاری در چرخه اقتصادی ایجاد کند.

این تولید کننده محصولات دانش بنیان با اشاره به اینکه نبود زیرساخت، سرمایه گذار و ضعف در فرصت‌های بازاریابی این محصولات از مهم‌ترین چالش‌های امروز شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: هر استارت‌آپ قوانین و طول عمر خاص خود را دارد و مانند یک نوزاد است.

شاکری خاطرنشان کرد: استارت‌آپ ها متولد می‌شوند، رشد می‌کنند و برای بقای خود نیازمند ویژگی‌های خاص مانند توسعه هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر تیم تولیدکننده استارت‌آپ ها دارای انسجام و هدف مشترک باشد و مشتری مداری را در اولویت کاری خود قرار دهد، می‌تواند در میدان رقابت با سایر محصولات ماندگار باشد، افزود: بهره گیری صحیح از محصولات دانش بنیان در صنعت گردشگری سبب افزایش میزان سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، استفاده از نیروی کار خلاق و بهبود کسب و کارهای کوچک در روستاها می‌شود.

این تولید کننده محصولات دانش بنیان با بیان اینکه راه اندازی استارت‌آپ ها به معنای کارآفرینی است، تصریح کرد: اگر از این دانش در حوزه گردشگری استفاده شود به شرط داشت زیرساخت‌های لازم می‌توان اشتغالزایی چشمگیری را شاهد بود.

شاکری با بیان اینکه اگر زیرساخت‌ها تقویت شود با استفاده از استارت‌آپ های گردشگری می‌توان تحولی در دنیای گردشگری مازندران ایجاد کرد، یادآور شد: تا جایی که گردشگر می‌تواند با یک کلیک تمامی اطلاعات سفر خود را واکاوی کند حتی از جزئیات هتل خود مطلع شود و از آن بالاتر اینکه با استفاده از فضای مجازی خود وارد مکان مورد نظر سفر شده و آن را لمس کند.

وی خاطرنشان کرد: این لمس مجازی مکان سفر، سبب ترغیب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی به مسافرت به مکان مقصد می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد