جاماندگان کربلا پای نمایش «تنهاتر از مسیح»/سربازان ارتش برای اجرای نمایش به صف شدند

به گزارش فناوری فرهنگی، کارگردان و تهیه کننده نمایش «تنهاتر از مسیح» که اجرایش را از امشب در بوستان ولایت آغاز می‌کند، صبح امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» سیما حضور پیدا کرده و درباره این نمایش نکاتی را مطرح کردند.

حسن بزرا، کارگردان این نمایش درباره اجرای کار توضیح داد: این فرم از نمایش‌های میدانی توسط بهزاد بهزادپور، استاد من ابداع شده است. پیش از این کارهایی چون «شب آفتابی»، «شبی در کهکشان‌ها»، «فصل شیدایی» و … براساس همین فرم اجرا رفتند. من هم افتخار داشتم در برخی از این کارها دستیاری دو بزرگوار بهزاد بهزادپور و سعید اسماعیلی را داشته باشم.

وی در ادامه افزود: نمایش در سه وجه اجرا می‌شود یعنی مخاطب درون یک مکان نوشته و از سه طرف شاهد اتفاق افتادن نمایش است. 400 نفر برای اجرای نمایش در حال حرکت و اجرا هستند. گروه تولدی ما با آقای قنبری است، گروه نور با آقای رحمانی و سایر گروه‌ها از تصویر تا صدا و … نیز فعال هستند. بازیگران نیز همه از نیروهای درجه یک سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران‌اند که شاکله اصلی کاربا همین سربازان است.

*تمرین فشرده سربازان در یک هفته

وی همچنین افزود که سربازان بازیگر این کار طی یک هفته فشرده تمرین کرده‌اند، افزود: اگر این تلاش جمعی نبود اصلا چنین کاری روی صحنه نمی‌آمد.

علی اسماعیلی تهیه کننده کار نیز گفت: با همه شرایط سخت و سنگین تولید کار یک ماهه نمایش جمع و جور شد تا اینکه امشب به اجرا رسیده است. بازیگران کار هر سال تغییر می‌کنند البته ما داریم از سربازانی که در سال‌های گذشته فعال بودندو آموزش دیدند امسال هم جزو تیم افتخاری ما در کارگردانی شدند.

وی درباره هزینه‌های کار توضیح داد: درست است که ظاهرا این کار هزینه زیادی برده اما به خاطر اینکه برای سیدالشهدا(ع) است به حق همه این تیم کمک کردند و غیر مستقیم دلی کار کردند تا کار ارزان‌تر جمع و جور شود.

اسماعیلی با اشاره به زیرساخت کار که توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج فراهم شده، توضیح داد: اوج سال‌هاست که بانی نمایش‌های میدانی این چنینی در کشور بوده است. سال گذشته قرار بود این نمایش در مسیر نجف به کربلا اجرا شود اما با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی تصمیم بر این گرفتیم که نمایش در جنوبی‌ترین نقطه تهران و بوستان ولایت اجرا شود. امیدواریم کسانی که نتوانستند به کاروان کربلا برسند برای تماشای این نمایش به بوستان ولایت بیایند.

وی همچنین افزود: امشب شب اول اجرای کار است که در دو سانس 19 و 21 کار اجرا می‌شود. نمایش هم در هر سانس بدون توقف اجرا خواهد شد. هر سانس ما ظرفیت 5 هزار نفری مخاطب را داردکه مخاطبان می‌توانند با مراجعه به وب سایت ققنوس ثبت نام کرده و با وجود اینکه بلیت فروشی کار ندارد اما صندلی خود را با دادن کد ملی‌شان رزرو کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: ارزش هر بلیت 50 هزار تومان است که توسط بانیان نمایش یعنی سازمان اوج، سپاه پاسداران، شهرداری و ارتش پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، نمایش «تنهاتر از مسیح» از امشب تا 6 آبان‌ ماه هرشب در بوستان ولایت شهر تهران روی صحنه می‌رود.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد