جبهه جدید علیه مارک زاکربرگ/ تفکیک سمت مدیر عاملی و مدیر اجرایی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از رویترز، سهامداران مستقل فیس بوک خواهان جداسازی سمت مدیرعاملی و مدیریت ارشد اجرایی در فیس بوک هستند. در حال حاضر مارک زاکربرگ در هر دو این سمت‌ها ایفای نقش می‌کند.

چنین تقاضایی یک جبهه جدید علیه مارک زاکربرگ ایجاد می‌کند.

این در حالی است که صندوق‌های بازنشستگی در این کشور از این تقاضا پشتیبانی می‌کنند. شرکت New York City Comptroller Scott Stringe نیز که حدود ۷۸۵ میلیون دلار از سهام فیس بوک را در اختیار دارد خواهان تغییراتی در ساختار فیس بوک است.

«مایکل فرریشز» خزانه دار ایالت ایلینوی نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرده سرمایه گذاران مستقل فیس بوک موافق هستند که اکنون زمان آن فرا رسیده تا سمت رئیس هیأت مدیره و مدیر ارشد اجرایی این شرکت از هم جدا شود.

فرریشز بر صندوق‌های بازنشستگی نظارت می‌کند که سهام فیس بوک را در اختیار دارند. این صندوق‌ها از جمله سرمایه گذاران فیس بوک به شمار می آیند که خواهان کاهش قدرت زاکربرگ و بهبود روش‌های نظارتی بر شرکت هستند.

او در این باره می‌گوید: در حال حاضر زاکربرگ هر دو این سمت‌ها را برعهده دارد و در حقیقت رئیس خود است. واضح است که چنین سازوکاری، کارآمد نیست.

این در حالی است که خزانه دارهای کانکتیکات، رود آیلند و ایالت پنسیلوانیا نیز اظهار نظرهای مشابهی را اعلام کرده اند.

در حال حاضر سهامداران فیس بوک به دلیل مشکلات مربوط به امنیت اطلاعات کاربران، به زاکربرگ فشار می‌آورند.

این در حالی است که به نوشته نیویورک پست، در جلسه سالانه سهامداران فیس بوک که هفته گذشته برگزار شد، ۶۸ درصد سهامداران مستقل با برکناری زاکربرگ از هر دو سمت موافق بودند. این در حالی است که سال گذشته ۵۱ درصد از سهامداران مستقل از چنین اقدامی پشتیبانی می‌کردند.

علاوه بر آن حدود یک چهارم سرمایه گذاران فیس بوک خواهان بررسی سالانه دستمزد مدیر ارشد اجرایی فیس بوک شدند.

فیس بوک در جلسه سالانه سهامداران خود این ایده را رد کرد. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند این تغییر هیچ گاه در فیس بوک اتفاق نمی‌افتد زیرا زاکربرگ ۵۸ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

نماینده فیس بوک هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد