جمعیت گیمرهای فعال زن جهان، بیش از یک میلیارد نفر است

به گزارش فناوری فرهنگی، چندی پیش Newzoo آماری را منتشر کرده که نشان می‌دهد، نزدیک به نیمی از گیمرها و کاربران بازی دنیا را گیمرهای فعال زن تشکیل می‌دهند. این آمار که از ۳۰ بازار معتبر جهانی تهیه و تنظیم شده، نشان داده که ۴۶ درصد کاربران بازی جهان را زنان تشکیل می‌دهند؛ رقمی که بیش از یک میلیارد نفر را شامل می‌شود. نیوزو کاربران را از نظر ترجیحات و زمان بازی کردن، به هشت گروه مختلف تقسیم کرده است.

The Ultimate Gamer

The All-round Enthusiast (علاقمند به هر شکل و نوع از بازی و تماشا کردن بازی دیگران)

The Cloud Gamer

The Conventional Player

The Hardware Enthusiast (علاقمند به داشتن و تهیه‌ی جدیدترین و بهترین سخت‌افزارهای بازی)

The Popcorn Player

The Backseat Viewer (زیاد بازی می‌کنند ولی بیشتر علاقمند به دیدن رقابت‌های ورزش‌های الکترونیکی و بازی دیگران هستند)

The Time Filler

بر اساس این تقسیمات، ۳۶ درصد کاربران زن را «وقت‌گذران» ها یا (The Time Filler) ها تشکیل می‌دهند. سن این افراد نیز بین ۵۱ تا ۶۵ سال است. این گروه، در مردان در رتبه‌ی دوم با ۱۹ درصد قرار گرفته است. دومین گروه از کاربران زن را «کلاد گیمر» ها (Cloud Gamer) تشکیل می‌دهند که ۱۷ درصد از کل کاربران زن را شامل می‌شود. کلاد گیمرها، به کسانی گفته می‌شود که بازی‌های باکیفیت بالا خصوصاً Free-t-Play یا دارای تخفیف‌های بزرگ را تهیه کرده و انجام می‌دهند. این افراد از کسانی هستند که در صورت ارائه‌ی سرویس‌هایی مانند استیدیای گوگل یا Project xCloud مایکروسافت، از کاربران بالقوه‌ی آنها خواهند بود. این گروه در مردان در رتبه‌ی اول هستند با ۲۱ درصد از کل جمعیت گیمری.

۱۴ درصد از کاربران زن را «پاپکورن گیمر» ها (The Popcorn Gamer) تشکیل می‌دهند. یعنی کسانی که با وجود این‌که بازی کردن را دوست دارند، بیشتر راغب به تماشا کردن بازی دیگران در شبکه‌هایی مانند تویچ و یوتوب هستند. این دسته هم در مردان در رتبه‌ی چهارم هستند و ۱۳ درصد جمعیت گیمری آنها را شامل می‌شوند. چهارمین رده مربوط به «آلتیمیت گیمر» ها (The Ultimate Gamer) است با ۹ درصد. این گروه دوست دارند علاوه بر انجام بازی، پول خرج خریدن بازی و سخت‌افزار خوب بکنند. این افراد در زنان ۲۶ تا ۳۰ سال سن دارند. این دسته از بازیکنان در مردان در رتبه‌ی سوم قرار می‌گیرند با ۱۵ درصد از کل جمعیت فعال.

کم‌ترین جمعیت در این میان متعلق به گیمرهای Conventional Gamer یا کسانی است که ترجیح می‌دهند به تنهایی بازی کنند و معمولاً هیچ محتوای گیمی را تماشا نمی‌کنند. ۳ درصد از زنان جزو این دسته قرار می‌گیرند و بین ۳۶ تا ۴۰ سال سن دارند.

در حالت کلی‌تر هم این هشت پرسونا یا شخصیت قابل طبقه‌بندی، درصدهای زیر را شامل می‌شوند؛

بیشترین میزان کاربران فعال بازی‌ها را The Time Filler ها تشکیل می‌دهند که ۲۷ کل جمعیت فعال کاربری را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین میزان افراد تشکیل دهنده‌ی این دسته هم زنان هستند.

دومین دسته‌ی پرطرفدار The Cloud Gamer ها هستند که ۱۹ درصد کل را تشکیل داده‌اند و باز هم زنان در آنها بیشترین جمعیت فعال را دارند.

دو گروه The Ultimate Gamer و The Popcorn Gamer هر دو با ۱۳ درصد در رده‌های بعدی هستند. بیشتر پاپکورن گیمرها را زنان و بیشتر آلتیمت گیمرها را مردان تشکیل می‌دهند.

دو گروه The Hardware Enthusiast و The All-round Enthusiast با ۹ درصد در رده‌های بعدی هستند. بالاترین جمعیت هر دو گروه را مردان تشکیل داده‌اند.

گروه The Backseat Viewer با ۶ درصد و گروه The Conventional Player با ۴ درصد در رتبه‌های بعدی هستند. اکثر جمعیت هر دو گروه را مردان تشکیل داده‌اند.

گروه‌بندی آخر نشان می‌دهد، دو رتبه‌ی اول و دوم متعلق به زنان است و با توجه به رشد روزافزون استفاده از بازی‌های موبایلی، باید منتظر افزایش بیش از پیش جمعیت فعال کاربری زنان بود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد