حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور است

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعریف اقتصاد دانش بنیان ارزش گذاری انسان‌ها به واسطه تفکرات و توانمندی‌های آنان است که پایه اقتصاد همین است نه پول و ماشین.

وی بیان کرد: امروز در استان شاهد برگشتن جوانان از برترین دانشگاه‌های کشور به استان بودیم که این برای چهارمحال و بختیاری بسیار ارزشمند است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ساختمان پارک علم و فناوری استان نیز تا آخر دولت جاری به اتمام خواهد رسید که صندوق پژوهش و فناوری استان باید به صورت جدی کار را دنبال کند که خط اعتباری خوبی نیز برایش در نظر گرفتیم.

وی اظهار داشت: آن چیزی که موجب رونق می‌شود خواستن برای ایجاد زیست بوم و حفظ ارزش کار آفرین است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: استخدام، آینده فرزندان کشور را نابود می‌کند و سقف آرزوی کارکنان دولت مشخص است لذا نباید افراد را به سمت استخدام سوق داد.

وی با بیان اینکه کمک‌های دولتی لازم است اما نباید پایه همه کارها شود، بیان کرد: پژوهش با پول دولتی مثل کارخانه داری با پول دولتی است.

وی بیان کرد: دولت باید در پژوهش‌های پایه و زیرساخت‌های پژوهشی سرمایه گذاری کند تا از پژوهش محصول بیرون آید.

ستاری با بیان اینکه اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است، تاکید کرد: اگر تعداد دانشجویان بالا رود اما سطح رفاه مردم بالا نرود جایی از کار مشکل دارد.

وی تصریح کرد: قرار نیست خروجی دانشگاه‌ها مشکلی از مردم حل نکند که در حال حاضر در استان دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات مردم رفتند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل‌های بسیاری است، عنوان کرد: بودجه خوبی در زیرساخت‌ها و صندوق هزینه می‌کنیم.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد