خلاءهای اقتصاد دیجیتال در کشور شناسایی می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، توسعه فناوری‌های نوین یکی از اتفاقاتی است که هر روز در دنیا شاهد آن هستیم. فناوری‌های پیچیده و مبتنی بر اینترنت که نقشی اساسی در تسهیل زندگی مردم دارند. به دنبال توسعه این فناوری‌ها، بازارهای نوین مبتنی‌بر اینترنت هم در دنیا شکل گرفته که در دهه‌های اخیر به میدان رقابت کشورهای دنیا تبدیل شده است. میدان رقابتی که هرکدام از کشورها تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری را از آن خود کنند.

در ایران این میدان رقابت به شرکت‌های دانش‌بنیان رسیده و تلاش‌ها در این حوزه در دل زیست‌بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته است. ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در این عرصه تلاش کرده است تا با رصد و پایش بازار جهانی اقتصاد دیجیتال، خلاهای موجود در کشور را شناسایی کند.

تحقق این هدف هم با مشارکت ستاد و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه میسر می‌شود. شرکت‌هایی که سهم زیادی در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور دارند. اما نگاهی به پیشتازان و فعالان بازارهای دیجیتالی می‌تواند بیانگر تلاش دیگر کشورها در عرصه کسب‌وکارهای اینترنتی باشد و تاکیدی بر تعیین نقشه راه برای ایران در این عرصه باشد. اینکه چه سیاست‌هایی می‌تواند تسهیل کننده مسیر ایجاد و توسعه شرکت‌های خلاق و فناور را فراهم کند.

هرچند ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی ایران در سال‌های اخیر شتاب گرفته و رشد چشمگیری داشته است؛ اما بازاریابی و دستیابی به بازارهای جهانی و حضور فعال‌تر در این حوزه نیاز مهم و کلیدی است که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیقی صورت گیرد.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در تلاش است تا با رصد بازار جهانی راهی برای توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجتال در کشور بیابد راهی طولانی اما پرسود و منفعت اقتصادی.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد