درآمد سالانه‌ی نیروی دیجیتال ۵۰۰ دلار بیش‌تر از سنتی‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، در همایش سالیانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، رسول سراییان – دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور – با بیان این‌که این سازمان در حال حاضر در نهادهای حاکمیتی نماینده دارد، گفت: اندازه‌ی بازار سرمایه در کشور تا امروز ۷۶۳ میلیارد تومکان بوده است که ۷.۲ درصد آن در اختیار شرکت‌های سازمان است و این عدد می‌تواند افزایش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سه اولویت راهبردی تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است که تمام دنیا روی آن تمرکز دارند. سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶، ۱۵.۵ درصد بوده که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۲۵ به ۲۴.۳ درصد برسد. هم‌چنین درآمد نیروی کار فعال در اقتصاد دیجیتال در مقایسه با درآمد سنتی سالانه ۵۰۰ دلار بیش‌تر است.

هم‌چنین محمدباقر اثنی‌عشری، با بیان این‌که صنعت فناوری اطلاعات بعد از خروج کامل شرکت‌های آمریکایی در سال ۱۳۵۸ تاکنون همواره تحریم بوده است، گفت: حفظ و توسعه این صنعت در ۴۰ سال گذشته توسط بخش خصوصی و با تلاش‌های فراوان انجام گرفته است. به‌گونه‌ای که در بحران‌های اقتصادی و زمان‌هایی که شاخص تولید ناخالص ملی و شاخص‌های صنایع منفی بوده، این صنعت به طور متوسط ۱۷ درصد رشد داشته است. اثرات آن را هم مردم مشاهده می‌کنند.

وی با بیان این‌که ویژگی این صنعت فاوا سرعت تحولات است و بی‌رحمی در ریزش و رویش کسب‌وکارهایی است که ناگزیرند خود را با تحولات همگام سازند، افزود: کندی تصمیمات سازمان‌های دولتی و جا ماندن دولت از تحولات اقتصاد دیجیتال ترمزی بوده برای شتاب‌گیری و بخش عمده‌ای از انرژی و تلاش ما صرف غلبه بر دیوان‌سالاری دولت شده و اقدامات مناسب وزیر می‌تواند راهگشای این موضوع باشد.

سازمان نصر می‌خواهد به ساماندهی بازار وارد شود

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) در ادامه اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در دهه دوم فعالیت خود، در کنار مأموریت اولیه یعنی دفاع از منافع صنف، به مرحله‌ی ساماندهی بازار وارد شده و در تلاش است با همکاری با تمام نیروهای مؤثر به هدف دو برابر کردن بازار که همسو با برنامه‌های راهبردی‌مان برای ثروت‌سازی، اشتغال، شفافیت و رفاه برای مردم است، دست یابد.

اثنی‌عشری خاطرنشان کرد: سازمان در این مدت از مرزهای شبکه، امنیت، اینترنت و محتوا گذشته و وارد مفهوم صنایع تجارت الکترونیک، اینترنت اشیا، فین‌تک‌ها و رمزارزها رسیده است تا زیرساختی درخور برای مفهوم تحول دیجیتال باشد. سازمان دست خود را به سمت بدنه‌ی جوان استارتاپی هم دراز کرده است. با وجود این، مسیرهای انتقال ارز، حمل کالا، بدهی دستگاه‌های دولتی، عدم سرمایه‌گذاری مؤثر، فساد اداری، بی‌ثباتی قوانین و مقررات، تعدد مراکز تصمیم‌گیری، برخورد سلبی دستگاه‌ها با کسب‌وکارها موانعی است که این روزها بخش خصوصی با آن‌ها سر و کار دارد.

وی با اشاره به انتظاراتی که بخش خصوصی از دولت دارد، بیان کرد: انتظار ما از دولت و وزارت مسوول، دستوری برای به اشتراک گذاشتن منابع دولت در سراسر ایران از جمله ساختمان‌های بلااستفاده دولتی در جهت توسعه فاوا، دولت الکترونیک، کسب‌وکارهای نوپا، میزبانی استارت‌آپ‌ها و ایفای نقش برای تحقق اقتصاد دیجیتال است. نقش وزارت ICT در توسعه زیرساخت و پهنای باند و توجه ویژه به بخش‌های استارتاپی غیرقابل انکار است.

اهمیت اقتصاد دیجیتال در مقایسه با سنتی‌ها

در این نشست همچنین رسول سراییان – دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور – با بیان این‌که این سازمان در حال حاضر در نهادهای حاکمیتی نماینده دارد، گفت: اندازه‌ی بازار سرمایه در کشور تا امروز ۷۶۳ میلیارد تومکان بوده است که ۷.۲ درصد آن در اختیار شرکت‌های سازمان است و این عدد می‌تواند افزایش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سه اولویت راهبردی تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است که تمام دنیا روی آن تمرکز دارند. سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶، ۱۵.۵ درصد بوده که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۲۵ به ۲۴.۳ درصد برسد. هم‌چنین درآمد نیروی کار فعال در اقتصاد دیجیتال در مقایسه با درآمد سنتی سالانه ۵۰۰ دلار بیش‌تر است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد