«دنیای ژوراسیک» گیشه را فتح کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» با فروش ۱۵۰ میلیون دلاری از نمایش در ۴۴۷۵ سالن سینما در آمریکای شمالی خوش درخشید. با این حال این فیلم نتوانست به رکورد فیلم قبلی خودش برسد که در افتتاحیه‌اش ۲۰۸.۸ میلیون دلار فروخته بود.

این فیلم که به کارگردانی جی.ای.بایونا و با بازی کریس پرت و برایس دالاس هاوارد ساخته شده در عین حال در سراسر جهان فروشی ۷۱۱.۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.

در عین حال «شگفت‌انگیزان ۲» یک هفته موفقیت‌آمیز دیگر را پشت سرگذاشت و ۸۰ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش در آمریکای شمالی را به رقم ۳۵۰.۳ میلیون دلار رساند. این انیمیشن پرفروش به کارگردانی برد برد که هفته پیش کارش را با فروش ۱۸۲.۷ میلیون دلاری شروع کرد بهترین افتتاحیه فیلم انیمیشن را به نام خود ثبت کرد و هشتمین فیلم پرفروش در هفته اول اکران در تاریخ سینما شد.

این انیمیشن با فروش ۵۶.۸ میلیون دلار دیگر در بازار بین‌المللی مجموع فروشش در این بازار را به رقم ۱۳۴.۶ میلیون دلار رساند و در مجموع در بازار جهانی ۴۸۵ دلار تاکنون کسب کرد.

با فروش «سقوط پادشاهی» یونیورسال دومین افتتاحیه بالای خود را تجربه می‌کند که اولین آن مربوط به افتتاحیه قسمت اول همین فیلم یعنی «دنیای ژوراسیک» در سال ۲۰۱۵ بود.

در همین حال «اوشن ۸» نیز در سومین هفته نمایشش در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد. این فیلم که همه بازیگرانش را هنرپیشه‌های زن تشکیل می‌دهند محصولی از کمپانی برادران وارنر و ویلیج رودشاو پیکچرز است و این هفته ۱۱.۶ میلیون دلار به فروش قبلی‌اش اضافه کرد. این فیلم در بازار بین‌المللی نیز ۲۶.۹ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی‌اش را به ۱۷۱ میلیون دلار برساند.

در مکان چهارم فیلم دیگری از کمپانی برادران وارنر با عنوان «برچسب» یا «تگ» جای دارد که ۸.۲ میلیون دلار دیگر فروخت. این کمدی به این ترتیب ۳۰ میلیون دلار در بازار داخلی در دو هفته فروش کرده است. بودجه ساخت این فیلم ۲۸ میلیون دلار بود.

«دد پول۲» با فروش ۵.۲ میلیون دلار دیگر در مکان بعدی جای دارد. این فیلم تاکنون از فروش ۳۰۰ میلیون دلاری در بازار داخلی آمریکا عبور کرده و در بازار جهانی نیز از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذشته است. «ددپول» اصلی در نهایت در باکس آفیس آمریکا ۳۶۳ میلیون دلار و در بازار جهانی ۷۸۳ میلیون دلار فروخته بود.

در همین حال «سولو: داستانی جنگ ستاره‌ای» پس از پنج هفته در آمریکای شمالی به فروش ۲۰۰ میلیون دلار رسید و در بازار بین‌المللی نیز ۲ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش را به رقم ۳۵۳.۵ میلیون دلار برساند. این فیلم در مکان ششم پرفروش‌های هفته جای دارد.

به لطف فیلم‌های «سقوط پادشاهی» و «شگفت‌انگیزان ۲» بازار داخلی آمریکا در مقایسه با همین مقطع زمانی در سال پیش رشدی ۹۷.۳ درصدی را تجربه کرده است. امسال در حالی که «سقوط پادشاهی» به تنهایی ۱۵۰ میلیون دلار فروش کرده است، سال پیش مجموع ۱۰۵ فیلم به رهبری «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» در نهایت ۱۴۱.۹ میلیون دلار فروخته بودند.

منبع: تیک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد