«دیزاتن» در راستای برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق برگزار شد

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، در نخستین رویداد توسعهٔ محصول کمیک با عنوان «دیزاتن» گفت: همین که بتوان فعالیت عرصه کمیک ایران را گردهم جمع کرد و این افراد برگزار کننده باشند تا بعد با عنوان مشارکت‌کننده مسیر اقتصاد و سرمایه‌گذاری طی شود، اتفاقی نادر است که در حوزه کمیک ایران نمونه آن دیده نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ثمره دو سال و نیم تلاش ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی به برنامه‌ای تحت عنوان «توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق» منجر شد که توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ابلاغ شد.
سجادی نیری با اشاره به این که این برنامه در نظر دارد تا مسیر پیش روی شرکت‌های خلاق را هموار کند، گفت: تلاش برگزارکنندگان رویداد دیزاتن این بود که بتوان به عنوان خروجی مجموعه‌هایی داشت که قابلیت تبدیل شدن به شرکت‌های خلاق را داشته باشند.
وی با اشاره به این که چنین شرکت‌هایی در عمل سربازان حوزه اقتصاد فرهنگ، اقتصاد کمیک و پی نمای شرکت هستند، گفت: اگر بنا باشد اتفاقی در این حوزه بیافتد، توسط خود فعالین این عرصه رقم می‌خورد. نباید انتظاری از مجموعه‌های دیگر دولتی و عمومی داشت.
نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی بیان کرد: چیزی که می‌تواند در وضعیت کنونی تغییر ایجاد کند دغدغه فعالین این عرصه و همت آنهاست. ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی نیز تمام تلاش خود را برای باور کردن این همت صورت می‌دهد.
وی ادامه داد: حوزه اقتصاد فرهنگ می‌تواند با یک جهش جدی مواجه شود. حوزه‌ای که از مزیت‌های کشور ما محسوب می‌شود، اما در سال‌های گذشته توجه به آن کم بوده و بیشتر به خام فروشی و فناوری‌های سخت توجه شده بود که از مزیت‌های بالایی در آن برخوردار نیستیم.
سجادی نیری ابراز امیدواری کرد تا نگاه مسئولین به حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق نو شود و توجه آنها به این حوزه‌ها بیشتر شود.
رویداد «دیزاتن»  با حمایت ستاد توسعهٔ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، مرکز شتابدهی نوآوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، طاقچه و فانتازیما برگزار شد.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد