رسیدن ایران به رتبه نخست “رقابت‌پذیری قیمت” برای گردشگران

به گزارش فناوری فرهنگی، در این گزارش ۱۴ محور اصلی تاثیرگذار بر رقابت در جذب گردشگران بررسی شده و عملکرد ایران در مجموعه این عوامل در سال ۲۰۱۹ مثبت بوده است.

بر این اساس امتیاز کلی ایران در گزارش جدید از ۳.۴ به ۳.۵ رسیده و بهبودی یک دهم درصدی را نشان می‌دهد. حفظ آمارهای سال گذشته و بهبود نسبی در برخی شاخص‌ها، باعث شده رتبه ایران در میان ۱۴۰ کشور جهان، چهار پله بهبود یافته و به ۸۹ برسد.

بهترین عملکرد ایران در سال گذشته مربوط به زیر شاخه‌ رقابت‌پذیری در قیمت می‌شود. جایی که با به دست آمدن امتیاز ۶.۷، ایران را در رتبه نخست جهانی قرار داده است. این یعنی ایران برای توریست‌های خارجی از نظر سطح قیمت‌ها بهترین انتخاب به شمار می‌رود و حفظ این عدد می‌تواند به افزایش گردشگران خارجی کشور کمک کند.

پس از رقابت‌پذیری در قیمت، ایمنی و امنیتی با رتبه ۷۴، زیرساخت بندر و زمینی با رتبه ۷۹ و سلامت و بهداشت با رتبه ۸۹؛ بهترین عملکردهای ایران در حوزه گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در دوره اخیر ایران در حوزه فن‌آوری و ارتباطات توانسته رشدی قابل توجه را به ثبت برساند که بهترین عملکرد کشور در تمامی شاخص‌های گردشگری به شمار می‌رود.

طبق این گزارش اهمیت سفر و گردشگری، محیط کسب و کار و محیط زیست پایدار نیز از جمله حوزه‌هایی به شمار می‌روند که نیاز به بهبود وضعیت کشور در آنها وجود دارد، زیرا ارزیابی‌ها نشان از آن دارد که ایران در این حوزه در بین ۱۰۰ کشور برتر دنیا نیست.

به گزارش ایسنا، آمارهای ارائه شده از سفر گردشگران خارجی به ایران در سال ۹۷، حاکی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی تعداد آنها در قیاس با سال ۹۶ بود.

هرچند با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد اقتصاد و مردم ایران، سفر به ایران دشوار شده اما ارزان بودن سفر باعث شده همچنان تعداد زیادی از گردشگران ایران، را جزو گزینه‌های سفر خود نگه دارند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد