رونق اپلیکیشن های دارای زبان بومی در هند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از آسین ایج، بر اساس آماری که به تازگی توسط گوگل در مورد بازار محتوای دیجیتال هند منتشر شد، ۹۰ درصد از کاربران جدید اینترنت در این کشور محتوای مورد نیاز خود را به زبان‌های محلی هندی دریافت و تأمین کرده و تمایلی به استفاده از محتوا به دیگر زبان‌ها ندارند.

هند در حال حاضر دارای ۵۳۰ میلیون کاربر اینترنت است و از نظر مصرف محتوای دیجیتال در صدر کشورهای جهان قرار دهد. از همین رو رویکرد جدید کاربران اینترنت در این کشور در زمینه مصرف محتوا به زبان‌های محلی اهمیت فوق‌العاده ای یافته و نشانگر شکل گیری یک روند جدید در این کشور است که می‌تواند به کشورهای دیگر تسری یابد.

بر همین اساس نه تنها محتوای متنی در بازار محتوای دیجیتال هند به زبان‌های محلی تولید می‌شود، بلکه این روند در زمینه تولید محتوای صوتی و ویدئویی هم مشاهده می‌شود.

در میان اپلیکیشن‌های مختلف در حال افزایش محبوبیت در هند، تیک تاک رتبه اول را کسب کرده است. از این اپلیکیشن برای تولید ویدئوهای کوتاه مفرح به طور گسترده استفاده می‌شود. این اپلیکیشن به ده زبان متداول در هند در دسترس است و میزان بارگذاری آن از ۲۰۰ میلیون بار گذشته است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد