زاکربرگ تأیید کرد: فیسبوک اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده را هم در اختیار دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، اگر تصور می کنید کار هوشمندانه ای کرده اید که هرگز در فیسبوک ثبت نام نکرده اید و به این ترتیب هیچ اطلاعاتی از شما در این شبکه اجتماعی وجود ندارد، این خبر برایتان چندان خوشایند نخواهد بود.

در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد، مارک زاکربرگ در مقابل اعضای کنگره حاضر شد و به برخی از سوالات نمایندگان پاسخ داد. مدیرعامل این شبکه اجتماعی اظهار کرده که فیسبوک حتی کاربران اینترنت را که هرگز در این شبکه اجتماعی ثبت نام نکرده اند، ردیابی می کند.

این اظهارات زاکربرگ پس از آن اعلام شد که در جلسه پرسش و پاسخ، «بن لوخان» یکی از نمایندگان از زاکربرگ در این مورد سوال کرد. مدیرعامل شبکه اجتماعی مذکور نیز این گونه اعلام کرد که هدف از انجام این کار دلایل امنیتی است.

با این حال کاربران ثبت نام نکرده، در واقع نمی دانند که چه اطلاعاتی از آنها در فیسبوک ثبت شده. این موضوع قانون گذاران کنگره آمریکا را بیش از پیش نگران کرده و ممکن است اقدام به تهیه پیش نویس قوانینی برای اعمال محدودیت بر اپ و سایر بخش های فیسبوک نمایند.

لوخان به این موضع اشاره کرده که افرادی که در فیسبوک ثبت نام نکرده اند، مجبور هستند برای دریافتن اینکه شبکه اجتماعی مورد بحث چه اطلاعاتی از آنها در اختیار دارد، در آن ثبت نام کنند. او در این مورد اعلام کرده: «ما باید این مشکل را حل کنیم».

فیسبوک در این مورد ادعا کرده که قصد نداشته روشی را توسعه دهد که به واسطه آن کاربران ثبت نام نکرده بتوانند در مورد داده هایشان در فیسبوک اطلاع کسب کنند. به همین دلیل کاربران برای یافتن این موضوع مجبور به ثبت نام هستند.

علاوه بر سیاستمداران، مدافعان حریم خصوصی هم به گفته های زاکربرگ واکنش نشان داده اند. «کریس کالابرِس»، معاون ارشد سیاست ها در مرکز دموکراسی و فناوری در این مورد اعلام کرده فیسبوک باید این موضوع که با همه این اطلاعات چه کار می کند را روشن نماید.

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد