سازمان های مردم نهاد خواهان توقف توسعه ۵G در فرانسه

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از آر اف آی، دو سازمان مردم نهاد در فرانسه برای جلوگیری از اعطای مجوز از دولت برای استفاده از فرکانس های اختصاص یافته به شبکه ۵G شکایتی تنظیم کرده اند.

این دو سازمان مردم نهاد روز گذشته در بالاترین دادگاه اداری این کشور شکایتی تنظیم کردند و خواهان توقف مناقصه عمومی برای اعطای لیسانس راه اندازی شبکه ۵G شدند.

این درحالی است که ۴ اپراتور موبایل در فرانسه ( SFR، بویگو تله کام، اورنج و فری) تا ۲۵ فوریه مهلت دارند درخواستنامه های خود برای دریافت لیسانس را به سازمان مستقل ARCEP ارائه کنند. این سازمان قوانین مخابراتی در فرانسه را وضع می کند.

سازمان های مردم نهاد Agir pour l’Environnement و Priartem تدوین نامه سرگشاده Stop5G را از ۲۴ ژانویه آغاز کرده اند. تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر این نامه را امضا کرده اند.

قرار است پس از راه اندازی اینترنت ۵G در فرانسه در سال جاری، آژانس ملی بهداشت و ایمنی این کشور در ۲۰۲۱ میلادی تحقیقاتی درباره این فناوری انجام دهد و نتایج را گزارش کند.

این ۲ سازمان مردم نهاد مخالف پیشرفت نیستند اما خواهان تاخیر راه اندازی ۵G در فرانسه هستند تا تاثیرات بهداشتی و سلامتی آن ارزیابی شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد