سازمان گردشگری به وزارتخانه تبدیل شود

به گزارش فناوری فرهنگی، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: با تغییر سازمان گردشگری به وزراتخانه توجه بیشتری در حوزه مختلف گردشگری، تصویب بودجه و قانونگذاری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشورهای مختلف دنیا به گردشگری به عنوان یک راه میان بر برای دستیابی به توسعه پایدارنگاه می کنند خاطر نشان کرد: به ازای هر گردشگر خارجی به کشور شاهد ایجاد 8 شغل و درامد 1000 تا 1500 دلاری اتفاق خواهیم بود .

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه تنها نباید نام سازمان را به وزارتخانه در حد نام تغییر داد افزود: برای این تغییر باید حوزه های زیر ساختی و سازمانی با یک اجماع و همیاری دیگر دستگاه های فرهنگی کشورمتحول شده و نواقص رفع گردد و به گردشگری با یک دید و انتظاری بزرگتر نگاه کرد.

نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه برون سپاری و ترغیب بخش خصوصی با ایجاد قوانین درست حمایتی باید یکی از مهم ترین اهداف سیستم گردشگری کشورباشد گفت: در حال حاضر صنف هتل داران کشور به منظور مشارکت در حل مشکلات گردشگری اعلام کرده اند که 9 درصد ارزش افزوده را خود به جای مسافر(مصرف کننده) می پردازند که در جهت تسهیل شرایط برای توریست می تواند تاثیر گذار باشد.

 

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد