سقوط ارزش سهام شرکت مادر وی چت شدت گرفت

به گزارش فناوری فرهنگی، ارزش سهام تنسنت هولدینگز که شرکت مادر وی چت است، روز دوشنبه حداکثر ۴.۶ درصد سقوط کرد و معاملات صبح را با ۳.۳ درصد کاهش به پایان رساند. تنسنت هفته گذشته تحت تاثیر صدور فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای ممنوعیت مبادلات مالی با اپلیکیشن وی چت، ۳۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد. سرمایه گذاران نگرانند که ممنوعیت آمریکا شامل شماری از فعالیتهای این غول اینترنتی شود.

وی چت نقش محوری در زندگی دیجیتالی شهروندان چینی دارد و بیش از یک میلیارد نفر جمعیت چین از این برنامه برای خرید، پرداخت پول، ارسال ایمیل، وب گردی و تمامی اشکال ارتباطات تجاری و شخصی استفاده می کنند. بسیاری از چینیها از شماره تلفن یا ایمیل استفاده نمی کنند. کسانی که به چین سفر می کنند، ناچارند برنامه وی چت را دانلود کنند در غیر این صورت ممکن است نتوانند پول خریدهای کوچک را پرداخت کنند.

به گفته یک مقام آمریکایی، اقدامات علیه وی چت شامل تمامی مبادلات مربوط به این اپلیکیشن می شود اما شامل ممنوعیت گسترده علیه شرکت تنسنت نیست. اما فرمان امضا شده توسط ترامپ علیه تیک تاک تمامی مبادلاتی که شرکت بایت دنس یا زیرمجموعه آن در آن منافعی دارند را ممنوع می کند.

ارزش سهام فناوری در هنگ کنگ روز دوشنبه کاهش یافت و شاخص فناوری هانگ سنگ حداکثر ۳.۶ درصد نزول کرد. بخش فناوری در میان بخشهایی بود که ضعیفترین عملکرد را در چین داشتند و شاخص چای نکست بیش از یک درصد افت کرد. تامین کنندگان شرکت اپل هم شاهد بزرگترین کاهش ارزش سهام خود بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وخامت روابط میان آمریکا و چین، نگرانی سرمایه گذاران نسبت به پیامد ژئوپلیتیکی بر اقتصادها و بازارها را برانگیخته است. علاوه بر وی چت، ترامپ فرمان دیگری برای جلوگیری از مبادلات شهروندان آمریکایی با اپلیکیشن تیک تاک که متعلق به شرکت بایت دنس است، امضا کرده است. این ممنوعیتها از شش هفته دیگر اجرایی می شوند.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد