سه پیام‌رسان ایرانی ایجاد می‌کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی،ابوالحسن فیروز آبادی درباره اینکه شورای عالی فضای مجازی چگونه می خواهد فضای امنی را برای کاربران ایرانی ایجاد کند تا کاربران کمتر به سراغ شبکه های خارجی بروند، بیان داشت: شورای عالی فضای مجازی طرح حمایت از سه شبکه پیام رسان را در دستور کار دارد که هنوز در مورد آن در شورا صحبت نشده است.
وی افزود: این طرح یکساله است و برای مشترکان شبکه های خارجی الزاماتی ایجاد خواهد کرد که همه باید از آن تبعیت کنند.
وی توضیح داد: به دنبال این هستیم که این سه شبکه را حمایت کنیم به طوری که این شبکه ها به توانمندی شبکه های خارجی دست یابند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی پیشتر اعلام کرده بود، در سال جاری تلاش می شود حوزه هایی را که بیشترین فعالیت در فضای مجازی دارند مورد حمایت جدی تری قرار گیرند که مهمترین آنها راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.
به گزارش ایرنا، شورای عالی فضای مجازی اسفندماه سال 1390 به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و موظف است مرکز ملی فضای مجازی کشور را راه اندازی کند.
پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از سیاست های خود را حمایت جدی از ایجاد شبکه های پیام رسان داخلی عنوان کرده و گفته بود: ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی مورد حمایت جدی خواهد بود.
همچنین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار نوروزی خود با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شانزدهم فروردین ماه جاری، بر ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی تاکید کرده و گفته بود: این گونه نباشد که مردم به شبکه های پیام رسان خارجی بیش از داخلی ها اطمینان کنند.

منبع: ITanalyze.com
منبع: ایتانالیز
 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد