سورنا ستاری: چرا نتوانستیم صنعت اسباب‌بازی را تجاری سازی کنیم؟

به گزارش فناوری فرهنگی، فاضل نظری در افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه جشنواره امسال در دو بخش عرضه و فروش بازار به طور مجزا بر پا شده است اظهار کرد: بیش از ۱۳۰۰ محصول تولید ایران در ۸۶ غرفه در این جشنواره ارائه و در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی افزود: امروزه به نظر می رسد نظام ملی نوآوری در حوزه صنعت اسباب بازی احتیاج به نگاشت نهایی دارد تا ارکان و اجزای نظام در کنار یکدیگر بوده و جایگاه آنها مشخص شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه این جشنواره فرصتی مغتنم برای مواجه ارکان مختلف نظام ملی نوآوری است گفت که امیدواریم خروجی این تعامل تاسیس رشته ای دانشگاهی در حوزه اسباب بازی و گشایش در حوزه مالیاتی باشد.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این جشنواره که تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد با بیان اینکه از جمله مؤلفه‌های قدرت در هر کشوری صنعت اسباب‌بازی است گفت: این پرسش مطرح است که چرا ما با توجه به تاریخ فرهنگی خودمان نمی‌توانیم صنعت اسباب‌بازی را تجاری سازی کنیم.

وی افزود: ببینیم هالیوود با سابقه‌ای کمتر از ما چگونه عمل کرده است که کودکان ما فیلم‌ها و اسباب‌بازی آنها را تماشا می‌کنند و می‌خرند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی به پول نفت رسیدیم،  هویت خود را انکار کردیم و حتی دانشگاه‌های ما نیز وارد حوزه اسباب‌بازی نشدند اظهار کرد: باید ببینیم کجا ایراد وجود داشته که صنعت مابه سمت تولید اسباب بازی نیامده است؟. ما در معاونت علمی به دنبال همین حلقه‌های مفقوده هستیم. کودکان ما باید پای اسباب بازی که می‌خواهند بایستند و برای آن هزینه کنند.

ستاری افزود: این نمایشگاه یک نمونه خوب برای حضور در صنعت اسباب‌بازی است. صنعت اسباب‌بازی در این سال‌ها متحول شده و بسیاری از اسباب‌بازی ها در مقابل تبلت ها و رایانه‌ها رنگ باخته است. ما در معاونت علمی، ستاد خاصی برای این حوزه داریم و برخی شرکت‌ها پتانسیل دانش بنیان شدن دارند و که بررسی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد