شرط بهره‌مندی فارغ‌التحصیلان از خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سورنا ستاری در نشست “تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان”، ‌پایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان را قدرت نیروی انسانی دانست و افزود: بر این اساس، در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها فعال شده‌اند، به گونه‌ای که سالیانه تعداد زیادی از افراد نخبه از طرح پروژه جایگزین سربازی بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و تایید مقام معظم رهبری امکانات جدیدی در حوزه سربازی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در توافقات جدید، بخش خصوصی وارد حوزه نظام وظیفه شده است، این امر در جهت استفاده بهینه از نیروهای مسلح بوده است.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های اصلی قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، موضوع سربازی است، یادآور شد: امیدواریم با اتفاقات جدیدی که در این عرصه رخ داده، بتوانیم سربلند از اجرای قانون بیرون بیاییم و قانون را به درستی اجرا کنیم و بتوانیم تسهیلات مورد نیاز خدمت سربازی را در اختیار مشمولان تحصیل‌کرده قرار دهیم.

ستاری با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده با ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: این تسهیلات مشروط بر آنکه فرد در داخل کشور باشد، به مشمولان تحصیل‌کرده اختصاص می‌یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: استارتاپ‌هایی که در فرآیند شرکت‌های خلاق وارد شده‌اند نیز می‌توانند همانند شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به جذب مشمولان تحصیل‌کرده کنند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد