شرکت های دانش بنیان موثرترین مولفه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش فناوری فرهنگی، علی اصغر پیله ور  افزود: پارک علم و فناوری، سازمانی است که به وسیله متخصصین حرفه‌ای مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های حاضر در موسسه‌های متکی بر علم و دانش بوده و یکی از شعارهای این پارک نیز اقتصاد مقاومتی از طریق اعتماد به ظرفیت جوانان است.

وی گفت: هنگام صادرات محصولات و ارز آوری به کشور شعار پارک علم و فناوری در زمینه اقتصاد مقاومتی محقق می شود؛ این در حالیست که طی سال گذشته ٢۵٢ هزار دلار صادرات محصولات پارک علم و فناوری خراسان شمالی به شش کشور بوده است.

پیله ور اظهار کرد: با توجه به یکی از مهم ترین برنامه های پارک علم و فناوری استان مبنی بر توسعه کار آفرینی و اشتغال، هم اکنون بیش از ٣۵۰ نفر کار آفرین به صورت مستقیم و غیر مستقیم در پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شرکت های دانش بنیان یکی از موثرترین و بهترین مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند که می توانند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان در کار گروه اقتصاد مقاومتی عضو است و سه طرح در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی پارک علم و فناوری خراسان شمالی به این کار گروه ارائه شده است.

منبع: نسیم امروز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد