صاحب بیشترین استارتاپ‌های زیست‌فناوری در منطقه هستیم

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سورنا ستاری در اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی ٢٠١٨ که عصر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه سابقه المپیادهای علمی نشان می‌دهد که ما در ایران پتانسیل بسیار بالایی در حوزه نیروی انسانی داریم، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از پایه‌های اصلی اقتصادی ایران در آینده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر تولید علم در حوزه زیست‌فناوری در رتبه سیزدهم و در حوزه سلول‌های بنیادی در رتبه چهاردهم قرار داریم و باید در این دو حوزه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر استارتاپهای منطقه خاورمیانه در حوزه زیست فناوری و سلول‌های بنیادی از آن ایران است، اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد داروهای مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم و علاوه بر این نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای داریم که می‌توانند اقتصاد این حوزه را به شدت تقویت کنند.

المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸ از تاریخ ٢۴ تیرماه در تهران آغاز به کار کرده است و ٢۷٠ دانش‌آموز از ٧٠ کشور جهان در این المپیاد شرکت کرده‌اند که این مسابقات در ۲۶ تیرماه در بخش عملی و در ۲۸ تیرماه در بخش تئوری برگزار شد.

دور قبلی المپیاد جهانی زیست‌شناسی در انگلستان برگزار شده بود که طی آن، دانش‌آموزان کشورمان به دو مدال طلا و دو نقره دست یافتند.

ایران از سال ۱۹۹۹ و در دهمین دوره، به المپیاد زیست‌شناسی پیوست و از آن سال تاکنون در ۱۹ دوره این المپیاد حضور ثابت و موفقی داشته است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد